Dersin Amacı: |
Canlı kimyasında geçen biyolojik öneme sahip biyomoleküllerin sentezini öğretmek, -Yaygın biyolojik kimyasal reaksiyonları açıklamak, -Metabolik reaksiyonları katalize eden enzimlerin reaksiyonlarını anlatmaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Biyoorganik Kimyada Genel Mekanizmalar, Biyomoleküller, Steriyokimya ve Kiralite, Diasteriomerler, Epimerler ve Mezo Bileşikler, Karbonhidratlarda Steriyokimya , Proksimiti Etkisi ve Moleküler Adaptasyon, Süpramolekuler Yapılar, Amino Asitler ve Peptidlerde Biyoorganik Kimya, Biyokimyasal Transformasyon, Alpha Amino Asitlerin Asimetrik Sentezi, Antikorlar olarak Enzimler Moleküler Tanımlama ve İlaç Tasarımı, Fosfat Gruplarının ve Polinükleotidlerin Biyoorganik Kimyası
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyoorganik Kimyada Genel Mekanizmalar
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
2) |
Biyomolekuller
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
Steriyokimya ve Kiralite
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
Diasteriomerler, Epimerler ve Mezo Bileşikler
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
5) |
Karbonhidratlarda Steriyokimya
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
Proksimiti Etkisi ve Moleküler Adaptasyon
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
Süpramolekuler Yapılar
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Süpramolekuler Yapılar
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
Biyokimyasal Transformasyon
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
Biyokimyasal Transformasyon
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
Antikorlar olarak Enzimler
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
Moleküler Tanımlama ve İlaç Tasarımı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
Fosfat Gruplarının ve Polinükleotidlerin Biyoorganik Kimyası
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
15) |
Final
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bioorganic Chemistry, 3th Edition., Hermann Dugas, Springer, Montreal, Canada, 1995
Organik Kimya, 6th Ed., T.W. Graham Solomons, Craig Fryhle, Literatür Yayınları, Çeviri Editörü: Gürol Okay, Yılmaz Yıldırır, İstanbul, 2002 |
Diğer Kaynaklar: |
Bioorganic Chemistry, 3th Edition., Hermann Dugas, Springer, Montreal, Canada, 1995
Organik Kimya, 6th Ed., T.W. Graham Solomons, Craig Fryhle, Literatür Yayınları, Çeviri Editörü: Gürol Okay, Yılmaz Yıldırır, İstanbul, 2002 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
14) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
16) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|