Dersin Amacı: |
Genom, genom dizileme, genom anlatımı, biyomedikal genon ve proteom araştırmaları, protein 3 boyutlu yapısı, protein işlevinin anlaşılması
|
Dersin İçeriği: |
Genom tanımı, tüm genom dizileme, çeşitli türlerde korunan genler, insan genomuna genel bakış, DNA dizisinde değişim olmadan genomda gen anlatımının değişmesi mümkün müdür? Genomik tanı, DNA dizisinin kullanımı ile yeni aşı, antibiyotiklerin yapımı, yeni tedavilerin bulunması, genomik varyasyonlar, genetik modifiye oranizmalar, DNA mikroarrayleri, farklı koşullar için proteinler, protein yapı ve fonksiyonu, protein çipleri
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genom tanımı |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
2) |
Tüm genom dizileme |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
3) |
Çeşitli türlerde korunan genler |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
4) |
İnsan genomuna genel bakış |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
5) |
DNA dizisinde değişim olmadan genomda gen anlatımının değişmesi mümkün müdür? |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
6) |
Genomik tanı |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
7) |
DNA dizisinin kullanımı ile yeni aşı, antibiyotiklerin yapımı, yeni tedavilerin bulunması |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
DNA dizisinin kullanımı ile yeni aşı, antibiyotiklerin yapımı, yeni tedavilerin bulunması |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
10) |
Genomik varyasyonlar |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
11) |
Genetik modifiye oranizmalar |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
12) |
DNA mikroarrayleri |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
13) |
Farklı koşullar için proteinler |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
14) |
Protein yapı ve fonksiyonu |
Discovering Genomics, Proteomics and Bioinformatics (2nd Edition) A. Malcolm Campbell, Laurie J. Heyer, Cold Spring Harbor Laboratory Press and Benjamin Cummings: (2006) |
15) |
Güncel Yayın Tartışması |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
14) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
16) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|