PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1311002068 | ||||||||||
Ders İsmi: | Bilişsel Psikolojide Araştırmalar | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok. | ||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı bilişsel psikolojinin tarihçesinden başlayarak bilişsel psikolojinin araştırma alanları detaylı bir şekilde incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, bellek türleri, zihinsel imgeleme, bellek güçlendirme teknikleri, problem çözme, yaratıcılık, bilinç, yapay zeka konuları işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | Bilim nedir? Bilişsel psikolojinin kısa tarihçesi | Maclin, M. K. ve Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. Schultz, D. P. ve Schultz, S. E. (2020). Modern psikoloji tarihi (Y. Aslay, Çev.). Kaknüs Yayınları. |
3) | Bilişsel Psikolojinin Alanları Bellek Türleri | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
4) | Bölüm 6: Bellek Bölüm 7: Bellek Modelleri | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
5) | QUİZ | |
6) | Bölüm 10: Zihinsel İmgeleme | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
7) | Bölüm 10: Zihinsel İmgeleme | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
8) | Bölüm 8: Bellek Güçlendirme | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
9) | Bölüm 8: Bellek Güçlendirme | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
10) | Vize | |
11) | Bölüm 15: Düşünme: Problem Çözme, Yaratıcılık ve İnsan Zekası | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
12) | Bölüm 15: Düşünme: Problem Çözme, Yaratıcılık ve İnsan Zekası | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
13) | Bölüm 5: Bilinç Durumları | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
14) | Bölüm 16: Bilgisayarlı Biliş: Yapay Zeka | Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
15) | "Ben Robot" Kitabının analizi | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Schultz, D. P. ve Schultz, S. E. (2020). Modern psikoloji tarihi (Y. Aslay, Çev.). Kaknüs Yayınları. Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
Diğer Kaynaklar: | Schultz, D. P. ve Schultz, S. E. (2020). Modern psikoloji tarihi (Y. Aslay, Çev.). Kaknüs Yayınları. Solso, R. L., MacLin, M. K. ve MacLin, O. H. (2022). Bilişsel psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 |