Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere sosyal ve iş yaşamlarında daha etkili kişiler arası ilişkiler kurma becerilerini kazandırmaktır. Dersin iki ana hedefi bulunmaktadır. Birinci hedef, öğrencilere insan ilişkilerinin dinamiklerini anlama ve neden ilişki kurulduğunu anlama konusunda teorik bir temel oluşturmak amacıyla çeşitli teorik kavramları öğretmektir. İkinci hedef ise, öğrencilerin bu teorik bilgileri pratiğe dönüştürerek, yani bilgiyi alıştırmalar aracılığıyla eyleme geçirerek, kişilerarası iletişim ve ilişki becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Kişilik, değerler, algı, kişisel sorumluluk, duygular, grup davranışı, kültür, çatışma, kişilerarası iletişim kuramları |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
|
2) |
Kişilik ve Değerler |
Hand-outs, updated articles |
3) |
Algı |
Hand-outs, updated articles |
4) |
İletişimde kişisel sorumluluk ve duygular |
Hand-outs, updated articles |
5) |
Grup davranışı |
Hand-outs, updated articles |
6) |
Güvenli davranış |
Hand-outs, updated articles |
7) |
İletişim becerileri |
Hand-outs, updated articles |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Kültür |
Hand-outs, updated articles |
10) |
İlişki ağı oluşturma |
Hand-outs, updated articles |
11) |
Kişilerarası İlişkiler Kuramları |
Hand-outs, updated articles |
12) |
Çatışma |
Hand-outs, updated articles |
13) |
Çatışma |
Hand-outs, updated articles |
14) |
İletişim alıştırmaları |
Hand-outs |
15) |
Genel Bakış |
Hand-outs |
Ders Notları / Kitaplar: |
Derse özel hazırlanmış ders notları, çeşitli güncel makaleler, videolar, filmler, egzersizler |
Diğer Kaynaklar: |
Hand-outs, updated articles, videos, films, exercises
DeVito, J. A. (2017). The Interpersonal Communication Book.
Adler, R. B., Rosenfeld, L. B., & Proctor, R. F. (2015). Interplay: The Process of Interpersonal Communication.
Wood, J. T. (2016). Interpersonal Communication: Everyday Encounters.
Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2018). Interpersonal Communication: Relating to Others. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|