PSİKOLOJİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311311009
Ders İsmi: Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok.
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuk ve ergen psikopatolojisini tanımak, tanı ve tedavi şekillerini bilmek.
Dersin İçeriği: 1.Hafta: Çocuk ve ergen ruh sağlığı kavramı, çocuk ve ergen klinik görüşmede temel farklılıklar, çocuk ve ergenlerde gelişim dönemleri
2. Hafta: Çocuk ve ergenlerin ruh sağlığı değerlendirmesi, anamnez alma, çocuk ve ergenlerde ilk klinik görüşmenin düzenlenmesi, vaka örnekleri
3. Hafta: Anksiyete Bozuklukları
4. Hafta: Depresyon
5. Hafta: Travma ve İstismar
6. Hafta: Nörogelişimsel Bozukluklar
7. Hafta: Nörogelişimsel Bozukluklar
8. Hafta: Vize Sınavı
9. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Psikoz
10. Hafta: Dışa Atım Bozuklukları
11. Hafta: Yıkıcı ve Davranış Bozuklukları ve Madde Kullanımı
12. Hafta: Beslenme ve Yeme Bozuklukları
13. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Aciller
14. Hafta: Vaka Tartışmaları
15. Hafta Final Sınavı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler çocuk ve ergen psikopatolojisine ilişkin genel ve temel bilgileri açıklayabileceklerdir.
2) Öğrenciler çocuk ve ergen ruh sağlığı hastalıklarını ve bozukluklarına girişi tanımlayabileceklerdir.
3) Öğrenciler bozukluklara ilişkin geliştirilen yaklaşımları öğrenebileceklerdir.
4) Öğrenciler bozukluklara ilişkin tanı ve yaklaşımları gördükten sonra verilen vaka olguları üzerinde beyin fırtınası yaparak olası tanılar üzerinde tartışabileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1.Hafta: Çocuk ve ergen ruh sağlığı kavramı, çocuk ve ergen klinik görüşmede temel farklılıklar, çocuk ve ergenlerde gelişim dönemleri
2) 2. Hafta: Çocuk ve ergenlerin ruh sağlığı değerlendirmesi, anamnez alma, çocuk ve ergenlerde ilk klinik görüşmenin düzenlenmesi, vaka örnekleri
3) 3. Hafta: Anksiyete Bozuklukları
4) 4. Hafta: Depresyon
5) 5. Hafta: Travma ve İstismar
6) 6. Hafta: Nörogelişimsel Bozukluklar
7) 7. Hafta: Nörogelişimsel Bozukluklar
8) 8. Hafta: Vize Sınavı
9) 9. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Psikoz
10) 10. Hafta: Dışa Atım Bozuklukları
11) 11. Hafta: Yıkıcı ve Davranış Bozuklukları ve Madde Kullanımı
12) 12. Hafta: Beslenme ve Yeme Bozuklukları
13) 13. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Aciller
14) 14. Hafta: Vaka Tartışmaları
15) 15. Hafta Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 6 78
Laboratuvar 2 5 10
Uygulama 2 5 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 6 12
Sunum / Seminer 2 5 10
Proje 2 6 12
Ödevler 2 6 12
Küçük Sınavlar 2 6 12
Ara Sınavlar 1 6 6
Rapor Teslimi 2 6 12
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 180