PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1311221016 | ||||||||||
Ders İsmi: | Gelişim Psikolojisi- Ergenlik ve Yetişkinlik | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı bir dönüşüm süreci olarak kabul edilen ergenlik ve genç yetişkinlik döneminin özgün özelliklerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Tarihsel süreçte ergenlik anlayışı Erinlik ( puberte) Ergenlik dönemi ile ilgili kuramlar J.J. Rousseau, S. Hall Organismic görüşler S. Freud, A. Freud, P. Blos Çevre faktörünü temel alam görüşler: Mc Candless, K. Lewin Ergenlikte bilişsel gelişim J. Piaget Ergenlikte beyin gelişimi Ergenlerin yargılama özellikleri Ergenlikte Psikososyal gelişim: E. Erikson, J. Marcia Ergenler ve akranlar Ergenlerde psikopatoloji Genç Yetişkinlik |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tarihsel süreçte ergenlik anlayışı | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
2) | Erinlik ( büyümenin Psikolojik Yansımaları | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
3) | Ergenlik dönemi ile ilgili Kuramlar | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
4) | Roussau ( Romantik natüralizm) | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
5) | Stanley Hall ( Özünü yinileme Kuramı) | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
6) | Organizmik Görüşler | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
7) | S. Freud; A. Freud; P.Blos | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
8) | ARA SINAV | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
9) | Mc Candless, K. Lewin | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
10) | Kültürel antrapoloji ve ergenlik | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
11) | Ergenlikte Bilişsel gelişim | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
12) | Ergenlerin yargılama özellikleri | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
13) | Ergenlikte psikososyal gelişim ( Kimlik Kazanımı) | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
14) | Ergenler ve Akran grubu ilişkileri | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
15) | Ergenlerde psikopatoloji | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
16) | FİNAL SINAVI | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
Ders Notları / Kitaplar: | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
Diğer Kaynaklar: | Steiberg, L. Fırsatlar dönemi olarak ergenlikçelen N. Ergenlik ve genç yetişkinlik:Life Span develoment |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 194 |