PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1311211013 | ||||||||||
Ders İsmi: | Sosyal Psikoloji | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, sosyal psikolojinin ana temaları hakkında geniş bir giriş bilgisi sunar. Genel olarak dersler diğer insanlardan ve içinde yaşadığımız sosyal çevreden etkilenebileceğimiz birçok yolu keşfetmeyi ve ayrıca öğrencilere bilişsel süreçler (örneğin sosyal biliş, sosyal, algı, benlik) ve sosyal ilişkiler (örneğin grup süreçleri) dahil olmak üzere sosyal psikolojinin farklı alanlarının ana teorilerini, araştırmalarını ve bilim insanlarını tanıtmayı amaçlar. Teorik bilginin yanı sıra ders, çeşitli alanlara ilişkin iç görü ve toplumsal örnekleri analiz etme ve formüle etme becerisi sağlar. |
Dersin İçeriği: | Benlik, sosyal biliş, algı eylemlerimizin maruz gösterme gereksinimi, uyma, tutumlar ve tutum değişimi, grup süreçleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı- Sosyal Psikolojiye Giriş | İzlence |
2) | Yöntem | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
3) | Benlik | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
4) | Benlik | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
5) | Sosyal Biliş | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
6) | Sosyal Algı | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
7) | Sosyal Algı | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
8) | Vize | |
9) | Eylemlerimizi maruz gösterme | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
10) | Uyma | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
11) | Tutumlar ve tutum değişimi | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
12) | Tutumlar ve tutum değişimi | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
13) | Grup Süreçleri | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
14) | Grup Süreçleri | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
15) | Gözden Geçirme | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020) Sosyal Psikoloji. 4. basım. Kaknüs Yayınları |
Ders Notları / Kitaplar: | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020). Sosyal Psikoloji. 4. Basım. Kaknüs Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Division 8: Society for Personality and Social Psychology |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
8 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | ||||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | ||||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | ||||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | ||||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | ||||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | ||||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | ||||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 6 | 78 |
Laboratuvar | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 135 |