MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3015002016 | ||||||||
Ders İsmi: | Moleküler Diagnostik ve Biyosensörler | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Meliha Burcu IRMAK YAZICIOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Biyosensör dizaynı, biyosensörlerle analit tayini ve biyolojik moleküllerin biyosensörlerde kullanımı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Biyosensörlerin Tanım / Biyosensörlerde kullanılan biyomoleküller ve immobilizasyon yöntemleri / Transdüşer malzemeleri, çeşitleri ve özellikleri / Biyosensörlerin özellikleri ve performansına etki eden faktörler / Enzimatik biyosensörler / Immunobiyosensörler / DNA biyosensörler / Hücre bazlı biyosensörler / Elektrokimyasal biyosensörler / Optik biyosensörler / Diğer biyosensör yöntemler / Gıda, sağlık ve çevre analizle biyosensörler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyosensörlerin Tanımı ve Biyosensörlerde Kullanılan biyomoleküller ve immobilizasyon yöntemleri | Ders kitabı ve Ders notları |
2) | Transdüşer malzemeleri, çeşitleri ve özellikleri | Ders kitabı ve Ders notları |
3) | Biyosensörlerin özellikleri ve performansına etki eden faktörler | Ders kitabı ve Ders notları |
4) | Enzimatik biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
5) | Immunobiyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
6) | DNA biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
7) | Hücre bazlı biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Optik biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
10) | Optik biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
11) | Diğer biyosensör yöntemler | Ders kitabı ve Ders notları |
12) | Gıda analizinde biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
13) | Sağlık analizinde biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
14) | Çevresel analizde biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Cooper MA, Label-FreeBiosensors: Techniques and Applications, Cambridge UniversityPress 2009 (ISBN 0521711517) Eggins BR, Chemical Sensors and Biosensors, Wiley 2002 (ISBN 0471899143) Kumar S, Nanomaterials for Biosensors, Nanotechnologies for the Life Sciences series, Wiley 2007 |
Diğer Kaynaklar: | Cooper MA, Label-FreeBiosensors: Techniques and Applications, Cambridge UniversityPress 2009 (ISBN 0521711517) Eggins BR, Chemical Sensors and Biosensors, Wiley 2002 (ISBN 0471899143) Kumar S, Nanomaterials for Biosensors, Nanotechnologies for the Life Sciences series, Wiley 2007 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||||
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||||
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||
9) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | |||||||||||||||
10) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |||||||||||||||
11) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |||||||||||||||
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
9) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | |
10) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
11) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
13) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
14) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
15) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
16) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 166 |