Dersin Amacı: |
Bitki, böcek ve mikroorganizmalar arasındaki Allelopatik (kimyasal etkileşim) olaylarını açıklamak, allelopatik araştırmalarda kullanılan metodların neler olduğu, allelopatinin zirai, çevresel, moleküler ve biyoteknolojik yönlerden ele alınmak suretiyle öğrencileri bu konularda lisans üstü bilgilerle donatmak esas amaçtır
|
Dersin İçeriği: |
Allelopatinin tanımı ve tarihçesi, allelokimyasallar, bitki-böcek etkileşimi, cevizde allelopati, yoncada allelopati, orman bitkilerinde allelopati, turpgil bitkilerde allelopati, baklagillerde allelopati, allelopatinin pratik önemi.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
ALLELOPATİ VE TARİHÇESİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
2) |
ALLELOKİMYASALLAR
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
ALLELOKİMYASALLARIN ETKİ ŞEKİLLERİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
CEVİZ ALLELOPATİSİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
5) |
BİTKİ BÖCEK ETKİLEŞİMİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
ALLELOKİMYASALLARDAN FAYDALANMA POTANSİYELİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
YONCA VE ALLELOPATİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
ORMAN BİTKİLERİNDE ALLELOPATİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
TURPGİL BİTKİLERDE ALLELOPATİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
BAKLAGİL BİTKİLERDE ALLELOPATİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
AZOT FİKSASYONU ÜZERİNE ALLELOPATİK ETKİLER /
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
ALLELOPATİ VE ÇEVRE
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
ALLELOPATİK ETKİLEŞİMİN PRATİK ÖNEMİ
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
15) |
Final
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Kocaçalışkan, İ. (2006). Allelopati (2. Baskı). Bizim Büro Basım Yayın, ISBN 975-8201-37-9.
Kocaçalışkan, İ. (2010). Bitki Fizyolojisi (8. Baskı). Bizim Büro Basım Yayın, ISBN 975-8201-39-5.
Rizvi, S.J.H., Rizvi, V. (1992). Allelopathy, Chapman and Hall, London. |
Diğer Kaynaklar: |
Kocaçalışkan, İ. (2006). Allelopati (2. Baskı). Bizim Büro Basım Yayın, ISBN 975-8201-37-9.
Kocaçalışkan, İ. (2010). Bitki Fizyolojisi (8. Baskı). Bizim Büro Basım Yayın, ISBN 975-8201-39-5.
Rizvi, S.J.H., Rizvi, V. (1992). Allelopathy, Chapman and Hall, London. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
14) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
16) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|