Dersin Amacı: |
Moleküler seviyede ileriye yonelik araştırma ve inceleme yapmak isteyen öğrenciler için gerekli olan hücre moleküler biyoloji bilgisini detaylı olarak ele alır. Ayrıca bu ders moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili ve bağlantılı diğer dersler için de temel oluşturur. |
Dersin İçeriği: |
Prokaryotik ve Ökaryotik Hücre, Hücrenin Kimyasal Yapısı, Biyosentez, DNA ve Kromozomun yapısı ve fonksiyonu, Genomun Yapısı, Hücre içi organizasyon, Membran Yapısı ve Membran Taşınımı, Mitokondri ve Kloroplastda Enerji Çevrimi, İntrasellüler Bölmeler ve Taşıma, Hücre-Hücre İletişimi, Hücre İskeleti, Hücre Bölünme Mekanikleri, Hücre Ölümü Kanser. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hücreye Giriş |
Ders kitabi |
2) |
Hücre biyolojisinin araçları |
Ders Kitabi |
3) |
Hücre yapısı ve kimyası |
|
4) |
Hücre Duvarları, Ekstraselüler Matriks ve Hücre Etkileşimleri |
|
5) |
Aktif Transport ve Glukoz Transportu |
|
6) |
Hücresel Organeller- Nukleus |
|
7) |
Hücresel Organeller- Mitokondri ve Kloroplast |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Hücresel Organeller - Peroksizom ve plastitler |
|
10) |
Hücre Sinyal İletimi |
|
11) |
Hücre Sinyal İletimi devam |
|
12) |
Hücre İskeleti ve Hareketi |
|
13) |
Hücre Döngüsü ve Programlı Hücre Ölümü |
|
14) |
Hücre Bölünmesinin Düzenlenmesi |
|
15) |
Final Sinavi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Molecular Biology of the Cell Alberts, Bruce; Johnson, Alexander; Lewis, Julian; Raff, Martin; Roberts, Keith; Walter, Peter . New York and London: Garland Science; c2002
Essential Cell Biology, Second Edition Bruce Alberts, Dennis Bray, Karen Hopkin, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter
İlgili araştırma makaleleri
Lippincott's Hücre ve Moleküler Biyoloji |
Diğer Kaynaklar: |
Molecular Biology of the Cell Alberts, Bruce; Johnson, Alexander; Lewis, Julian; Raff, Martin; Roberts, Keith; Walter, Peter . New York and London: Garland Science; c2002
Essential Cell Biology, Second Edition Bruce Alberts, Dennis Bray, Karen Hopkin, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter
Related Research Papers
Lippincott's Illustrated Reviews Cell and Molecular Biology |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
14) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
16) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|