Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşam Kalitesi Kavramı, Değerlendirilmesi ve Sağlıkla İlişkili Yaşam Kalitesinin Önemi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Ders Sunumları |
2) |
Jeneralize, Spesifik ve Hastalığa Özgü Yaşam Kalitesi Ölçekleri |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili Bilimsel Literatür
Ders Sunumları |
3) |
Yaşam Kalitesinin İyileştirilmesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
4) |
Sağlıklı Bireylerde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları
Konuya İlişkin Literatür Araştırması |
5) |
Nörolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu (Bilimsel Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
6) |
Kas İskelet Sistemi Problemlerinde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kas-iskelet sistemi değerlendirmesi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
7) |
Çocuklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon / Bülent Elbasan (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
8) |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9) |
Kardiyopulmoner Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
10) |
Romatolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Romotolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon (İstanbul Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
11) |
Kadın Sağlığında Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kadın sağlığı ve fizyoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
12) |
Kronik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
13) |
Mesleki Rehabilitasyonda Yaşam Kalitesi
|
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
14) |
Psikososyal Faktörler ve Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
15) |
Oküpasyonel Denge ve Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
International handbook of occupational therapy interventions (Springer)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
16) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
14) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
16) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|