PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311221010 | ||||||||
Ders İsmi: | Ergenlikten Yaşlılığa Gelişim Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Hacer Nermin ÇELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı erinlik ve ergenliği psikolojik ve sosyal boyutlarını açıklamak, bu dönemdeki bilişsel ve psikososyal davranış değişikliklerini dikkat çekmek genç ve aile; genç ve arkadaş grubu ilişkilerini kültürlerarası karşılaştırmayla ortaya koymak, gençlik döneminde sıkça rastlanılan risk davranışları ve şiddet davranışını analiz etmektir |
Dersin İçeriği: | Ergenlikle ilgili genel kavramların verilmesi, ergenlik ile erinlik farkının vurgulanması, ergenlikteki değişim özellikleri ve çocuk ve yetişkinden farkının vurgulanması, ergen aile ve akran etkileşim özellikleri, ergenlikte risk davranışları, ergende rastlanan patolojik özellikler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergenliğin Sosyo tarihsel perspektifi Plato Aristotales, J.J. Rousseau | |
2) | Ergenlikte Fiziksel Gelişim | Ders slaytları Kaynaklar |
3) | Psikoanalitik kuram ve ergenlik S. Freud | Ders slaytları Kaynakları |
4) | psikoanalitik perspektif E. Erikson | Ders slaytları Kaynaklar |
5) | Psikoanalitik perspektif ve Peter Blos | |
6) | Sosyal psikolojik perspektif Kurt lewin | Ders slaytları Kaynaklar |
7) | Ergenlikte bilişsel gelişim J. Piaget, D. Elkind | |
8) | Ara sınav | Ders slaytları Kaynaklar |
9) | ergen ve aile ilişkileri | |
10) | bilişsel gelişimin ardındaki fizyolojik oluşum | |
11) | Arkadaşlık ve ergen | |
13) | ergenler ve psikolojik sorunları | Ders slaytları Kaynaklar |
14) | sunular |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders slaytları / Slides Steinberg, L.( 2018) Fırsatlar dönemi olarak ergenlik. Çev. F. Çok İmge Yay. Çelen, N (2010-2014-2020)Ergenlik ve genç yetişkinlik İmge yay. Hohnen, B. Gimour, J.& Murphy, T ( 2020) Olağan dışı ergen beyni Çev.O. Tanrıöver beyaz Baykuş yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Ders slaytları / Slides Steinberg, L.( 2018) Fırsatlar dönemi olarak ergenlik. Çev. F. Çok İmge Yay. Çelen, N (2010-2014-2020)Ergenlik ve genç yetişkinlik İmge yay. Hohnen, B. Gimour, J.& Murphy, T ( 2020) Olağan dışı ergen beyni Çev.O. Tanrıöver beyaz Baykuş yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | 5 |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 180 |