Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilim Nedir? Psikoloji Pozitif Bir Bilim midir? Öğrenme Psikolojisinin Bilim olma da yeri nedir? |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
2) |
Öğrenme Psikolojisinin Temel Kavramları |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
3) |
Öğrenmenin Nörobiyolojik Temeli ve Nöronal Plastisite |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
4) |
Öğrenmenin Tarihçesi, Öğrenme Tanımı, Öğrenmeden Farklı Durumlar Nelerdir? |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
5) |
Motor ve Sözel Öğrenme, Refleksler |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
6) |
Ölçme: Laboratuar ve Gerçek Hayatta Öğrenme |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
7) |
Ölçme: Laboratuar ve Gerçek Hayatta Öğrenme |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
|
9) |
Klasik Şartlamanın Temel Kavramlar ve Düzenekleri, Öğrenilen Nedir? |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
10) |
Şartlanmayı Etkileyen Faktörler Nelerdir? Alt Sınıfları Nelerdir? |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
11) |
Şartlı Tepkinin Adaptif Özelliği, Bilgi Değeri, Rescorla Wagner Teorisi |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
12) |
Klasik Ve Operant Şartlanmanın Farkları? Operant Şartlama Kavram ve Düzenekleri |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
13) |
Operant Şartlamada Pekiştirme Tarifeleri, Operant Şartlama Kuram ve Araştırmaları |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
14) |
Uyaran Kontrolü, Temel Kavramlar, Genelleme, Ayırt Etme |
Alıcı, T. (2018). Öğrenmenin bilimsel temelleri. Kaknüs Yayınları.
Arık, İ. A. (1991). Öğrenme psikolojisine giriş. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Basımevi.
Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2019). An introduction to experimental design in psychology: A case approach (A. Ayçiçeği-Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
15) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
5 |
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|