MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3015002030
Ders İsmi: Hücre Kültürü ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 4 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Meliha Burcu IRMAK YAZICIOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Somatik ve kök hücre kültür sistemlerinin temel ilkelerinin öğretilmesi ve gerekli teorik ve pratik bilgilerin verilmesi, doku mühendisliği açısından öneminin vurgulanması.
Dersin İçeriği: Hücre kültürü / Primer ve devamlı hücre kültürleri / Hücre kültürünün gelişimi / Hücre kültürünün türleri / Hücre kültürüne etki eden etmenler/ Kök hücre / Kök Hücre Uygulamaları / Büyük ölçekli Kültür çoğaltılması / Sterilizasyon-Dezenfeksiyon / Hücrelerin kriyoprezervasyonu ve temel ilkeleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler hücre kültürü sistemleri hakkında temel bilgiler edinecekler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler hücre kültürü ile ilgili son çalışmaları araştırabilecek ve son gelişmeleri takip edebilecekler
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Somatik ve kök hücre üretimi ve biyomühendislikteki önemi ve kriyobanklarının oluşturulması hakkında bilgi edinecekler.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hücre Kültürüne Giriş ve Tarihçe Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
2) Hücre Kültürü Laboratuvar Kurulumu Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
3) Hücre Kültürü Kullanılan Malzemeler Ve Ekipmanlar Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
4) Hücre Kültüründe Sterilizasyon Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
5) Hücre Kültürü Ve Kontaminasyon Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
6) Kriyoprezervasyon Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
7) Hücrelerin Kültürde Gelişmesine Etki Eden Fiziksel Ve Kimyasal Faktörler Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
8) Ara Sınav
9) İn vitro Sitotoksisite Testleri Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
10) Ölçek Büyütme Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
11) Kök Hücreler ve Uygulama Alanları Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
12) Genterapi Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
13) Monoklonal Antikor Üretimi Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
14) Bakteri Kültürü Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
15) Güncel Yayın Tartışması
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.
Diğer Kaynaklar: Zhan X (ed.) (2022) Cell Culture - Advanced Technology and Applications in Medical and Life Sciences. IntechOpen. DOI: 10.5772/intechopen.94823.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
10) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
11) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
10) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
11) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 15 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Sunum / Seminer 15 2 30
Proje 15 2 30
Ödevler 15 2 30
Küçük Sınavlar 10 2 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 220