MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3015002027
Ders İsmi: Nanobiyoteknoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Meliha Burcu IRMAK YAZICIOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı nanoölçekli fiziki ve biyolojik sistemler ve bunların yaşam bilimleri ile ilgili alanlardaki kullanımları hakkında perspektif sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Biyouyumlu inorganik cihazlar, Mikroakışkan sistemler, Proteinlerin mikrokontakt baskısı, hücre ve nanoyapı etkileşimi, S-Tabakalar, nanoporlar ve potansiyel uygulamaları, programlı kurulum, biyolojik nanopartikül üretimi, magnetotaktik bakteri, magnetozom ve magnetotaksis, bakteriyorodopsin ve uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler nanoölçekli sistemler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler biyolojik olarak aktif olan moleküllerle işlevsel hale getirilmiş nanomalzemeler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu dersin sonunda öğrenciler nanomalzemeler ve bunların biyobileşenlerle kullanımındaki kavramlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nanoboyut Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
2) Nanomalzemeler Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
3) Nanobiyoteknolojiye giriş Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
4) Nanomalzemelerin Biyolojik Sistemlerle Etkileşimi Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
5) Biological Self-Assembly Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
6) Nanoölçekte yaşam mimikrisi Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
7) Nanobiyoteknoloji için Biyoanalitik Teknikler Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
8) Ara Sınav
9) Nanobiyoteknolojinin Diagnostik Uygulamaları Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
10) Nanobiyoteknolojinin Terapotik Uygulamaları Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
11) Nanoyapıların biyolojik alanlarda kullanımı Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
12) Nanoyapıların moleküler biyolojide kullanımı Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
13) Dendrimerler, miseller, lipozomlar Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
14) Nanotıp Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
15) Güncel Yayın Tartışması
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nanobiotechnology by Christof M. Niemeyer, Chad A. Mirkin. Wiley-VCH; 1 edition (2004).
NanoBioTechnology: BioInspired Devices and Materials of the Future, Oded Shoseyov, Humana Press, 2007.
Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020
Diğer Kaynaklar: Nanobiotechnology by Christof M. Niemeyer, Chad A. Mirkin. Wiley-VCH; 1 edition (2004).
NanoBioTechnology: BioInspired Devices and Materials of the Future, Oded Shoseyov, Humana Press, 2007.
Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment, Mahendra Rai (Editor), Mehdi Razzaghi-Abyaneh (Editor), Avinash P. Ingle (Editor) Wiley-Blackwell, 2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
10) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
11) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
10) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
11) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Laboratuvar
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 15 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Sunum / Seminer 15 2 30
Ödevler 15 3 45
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 199