Dersin Amacı: |
Dersin amacı moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmeleri ve bunların biyoteknolojiye uygulamalarını göstermektir. |
Dersin İçeriği: |
Moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmelerin biyoteknolojiye etkisi, Hedeflenmiş Kanser Terapisi, Genom düzenleme, CRISPR, Kök Hücre araştırmaları, Genetiği değiştirilmiş organizmalar, Sentetik Biyoloji, Mikroorganizmalarda rekombinant protein üretimi, Doku kültüründe rekombinant protein, Nanobiyoteknolojide son gelişmeler,Moleküler tarım, Biyoyakıt üretimi, 3D Biyobasım, kişisel ilaç tedavileri
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş : Moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmelerin biyoteknolojiye etkisi |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
2) |
Rekombinant DNA teknolojisi |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
3) |
Kök Hücre Araştırmaları |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
4) |
Doku mühendisliği ve rejeneratif tıp |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
5) |
Yeni nesil dizileme teknolojileri |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
6) |
Sentetik Biyoloji |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
7) |
Mikroorganizmalarda rekombinant protein üretimi |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Doku kültüründe rekombinant protein üretim |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
10) |
Nanobiyoteknolojide son gelişmeler |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
11) |
Biyoyakıt üretimi, Çevre Biyoteknolojisinde son gelişmeler |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
12) |
Gen Düzenleme, CRISPR teknolojisi |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
13) |
Medikal Biyoteknolojide 3D Biyobasım |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
14) |
Kişisel ilaç tedavileri, Hedeflenmiş Kanser Terapisi |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
15) |
Güncel Yayın Tartışması |
Konuyla İlgili Araştırma Makaleleri |
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
14) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
16) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|