ERGOTERAPİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002018
Ders İsmi: Endüstride Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı: Endüstrideki ergoterapi uygulama sahalarını öğrenmek ve bu sahalarda çalışan kişilere uygun hizmeti vermek adına gerekli hizmet yetisini kazanmakdır.

Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğini endüstri sahasının genel analizi ve üretim süreçlerindeki personellerin bütüncül bir analiz edilmesine yönelik dersleri içerir. Bu dersler: Sosyal çevre, fiziki çevre, üretkenlik alanı, iş alanı gibi süreçleri ürün odaklı ve multidisipliner olarak analiz eder.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci endüstri alanındaki çevresel etkenleri analiz edebilir
2) Öğrenci üretim süreçlerindeki değişkenlere hakimdir
3) Öğrenci endüstriyel üretim süreçlerinin kişiyle olan sosyal etkişelimini analiz edebilir
4) Öğrenci endüstri ve üretim alanlarına yönelik çevresel analiz yetisine sahiptir
5) Çalışma sahalarında risk analizi yapabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
2) Üretim Üzerine Genel Bilgilendirme 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
3) Üretim Türü ve Kişiye Etkisi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
4) Üretim Alanları ve Yaşam Alanları 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
5) İş Ev İlişkisi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
6) Üretimin Ergoterapisi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
7) Üretim Bakış Açıları 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
8) Ara sınav 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
9) Üretim Konseptlerine Ergoterapi Etkisi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
10) Ergoterapistin Üretim Anlayışı 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
11) Fabrikasyon ve Özel Geliştirilmiş Ürünler Arası Farklar 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
12) Üretim Sahası Tecrübeleri 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
13) Dönüşüm Anlayışı ve Ergoterapi 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
14) Sanal Üretim Sistemleri 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
15) Son İncelemeler ve Genel Bakış 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
16) Final sınavı 1. Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Speegle, Michael - Safety, Health, and Environmental Concepts for the Process Industry (2013, Cengage Learning, Inc.)
Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar.
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular.
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir.
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular.
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. 5
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. 5
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular.
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. 5
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir.
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular. 5
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 15
Toplam İş Yükü 165