PSİKOLOJİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002098
Ders İsmi: Bilişsel Sinirbilim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilişsel Sinirbilim dersinin amacı, öğrencilere bilişsel işlevlerin ve davranışların sinirsel temellerini anlama ve analiz etme becerisi kazandırmaktır. Bu dersle, öğrenciler beyin yapıları arasındaki ilişkileri ve bu yapıların bilişsel süreçler üzerinde nasıl bir etki yarattığını öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği: Ders, bilişsel sinirbilimin temel kavramları, araştırma yöntemleri, bilişsel işlevlerin beyinde nasıl organize edildiği ve çeşitli bilişsel bozuklukların sinirsel temelleri üzerine odaklanacaktır. İçerik; dikkat, hafıza, dil, öğrenme, duygusal işleme ve karar verme gibi konuları içerecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilişsel sinirbilimin temel kavramlarını ve teorilerini anlayabilecek
2) Beyin yapıları ve işlevleri arasındaki ilişkileri kavrayabilecek
3) Bilişsel süreçlerin ve davranışların sinirsel temellerini açıklayabilecek
4) Bilişsel işlevlerin araştırılmasında kullanılan yöntemleri öğrenecek
5) Bilişsel bozuklukların sinirsel temellerini analiz edebilecekler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Bilişsel Sinirbilimin Temelleri Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
2) Araştırma Yöntemleri ve Beyin Görüntüleme Teknikleri Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
3) Dikkat ve Algılama Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
4) Hafıza Sistemleri Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
5) Dil ve Beyin Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
6) Öğrenme ve Plastisite Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
7) Duygusal İşleme ve Beyin Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
8) Karar Verme ve Yürütücü İşlevler Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
9) Motor Sistemler ve Hareket Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
10) Sosyal Biliş ve Beyin Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
10) Sosyal Biliş ve Beyin Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
11) Bilişsel Bozukluklar ve Nöropsikoloji Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
12) Uyku ve Bilinç Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
13) Beyin Gelişimi ve Yaşlanma Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
14) Bilişsel Gelişim Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
15) Yapay Zeka ve Bilişsel Sinirbilim Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
16) Özet ve Genel Gözden Geçirme Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.
Diğer Kaynaklar: Gazzaniga, M.S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2021). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Küçük Sınavlar 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 160