PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 5010003106 | ||||||||||
Ders İsmi: | Makro Ekonomi | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Derse en az %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır. | ||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, makroekonomiye geniş bir genel bakış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders makroekonomik hukukun ilkelerini yakından inceler ve ekonomideki büyük resmin anlaşılmasına yardımcı olur. Klasik ve parasalcı ekonomi teorilerini irdeler, toplam arz, toplam talep ve genel piyasa dengesi hakkında bilgi verir. Derste milli gelir, tasarruf, yatırım ve tüketim hakkında genel bilgiler verilmektedir. Ders işgücü piyasaları ve işsizlik hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Makroekonomiye Giriş | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
2) | Mikroekonomi ve Makroekonomi farkları | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
3) | Makroekonominin temelleri ve 1929 Dünya Buhranı | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
4) | Milli Gelir; GSYİH ve GSMH tanım ve hesaplama yöntemleri | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
5) | Temel makroekonomik sorunlar | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
6) | Ekonomik Büyüme | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
7) | İstihdam ve İşsizlik | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
8) | ARA SINAV | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
9) | Enflasyon ve Fiyat İstikrarı | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
10) | Finansal Piyasalar | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
11) | Para Teorisi | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
12) | Para Politikası ve Araçları | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
13) | Maliye Politikası | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
14) | Uluslararası Ticaret | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
15) | Genel tekrar | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
16) | FİNAL SINAVI | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
Ders Notları / Kitaplar: | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
Diğer Kaynaklar: | Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 90 |