ERGOTERAPİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003106
Ders İsmi: Makro Ekonomi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Derse en az %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, makroekonomiye geniş bir genel bakış sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders makroekonomik hukukun ilkelerini yakından inceler ve ekonomideki büyük resmin anlaşılmasına yardımcı olur. Klasik ve parasalcı ekonomi teorilerini irdeler, toplam arz, toplam talep ve genel piyasa dengesi hakkında bilgi verir. Derste milli gelir, tasarruf, yatırım ve tüketim hakkında genel bilgiler verilmektedir. Ders işgücü piyasaları ve işsizlik hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Makroekonominin ne olduğunu ve makroekonomik yasaların önemini açıklar.
2) Gayri safi yurtiçi hasıla ve gayri safi milli hasıla tespitini ayırt eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Makroekonomiye Giriş Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
2) Mikroekonomi ve Makroekonomi farkları Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
3) Makroekonominin temelleri ve 1929 Dünya Buhranı Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
4) Milli Gelir; GSYİH ve GSMH tanım ve hesaplama yöntemleri Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
5) Temel makroekonomik sorunlar Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
6) Ekonomik Büyüme Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
7) İstihdam ve İşsizlik Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
8) ARA SINAV Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
9) Enflasyon ve Fiyat İstikrarı Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
10) Finansal Piyasalar Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
11) Para Teorisi Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
12) Para Politikası ve Araçları Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
13) Maliye Politikası Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
14) Uluslararası Ticaret Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
15) Genel tekrar Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
16) FİNAL SINAVI Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK
Diğer Kaynaklar: Makroekonomiye Giriş: Prof.Dr.Tümay ERTEK

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar.
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular.
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir.
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular.
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar.
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular.
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir. 3
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular.
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Toplam İş Yükü 90