Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bağışıklık, İnflamasyon, Ağrı, Romatizmal Hastalıklara Giriş |
American Occupational Therapy Association. (1922). Occupational Therapy and Rehabilitation.. (Vol. 1). Williams & Wilkins.. |
2) |
Romatolojik Hastalıkların Sınıflandırılması, romatoid artrit |
Yasuda, L. (1983). Rheumatic Disease–Occupational Therapy and Rehabilitation. |
3) |
Romatolojik Hastalıkların Sınıflandırılması, osteoartrit |
Sandles, L. (2013). Occupational therapy in rheumatology: an holistic approach. Springer. |
4) |
Romatolojik Hastalıkların değerlendirilmesi |
Goodacre, L., & McArthur, M. (Eds.). (2013). Rheumatology practice in occupational therapy: promoting lifestyle management. John Wiley & Sons. |
5) |
Romatolojik Hastalıklarda müdahale yaklaşımları |
Sandles, L. (2013). Occupational therapy in rheumatology: an holistic approach. Springer. |
6) |
Romatolojik Hastalıkların Sınıflandırılması Fibromiyalji Sendromu ve Miyofasiyal Ağrı Sendromu |
Dziedzic, K., & Hammond, A. (Eds.). (2010). Rheumatology E-Book: Rheumatology E-Book. Elsevier Health Sciences. |
7) |
Romatolojik Hastalıkların Sınıflandırılması, Artritli Ele Yaklaşım |
Mooney, M., & Ireson, C. (Eds.). (2009). Occupational therapy in orthopaedics and trauma. John Wiley & Sons. |
8) |
Eklem ve Enerji Koruma Prensipleri |
Goodacre, L., & McArthur, M. (Eds.). (2013). Rheumatology practice in occupational therapy: promoting lifestyle management. John Wiley & Sons. |
9) |
Romatolojik Hastalıkların Sınıflandırılması, Osteoporoz |
Dziedzic, K., & Hammond, A. (Eds.). (2010). Rheumatology E-Book: Rheumatology E-Book. Elsevier Health Sciences. |
10) |
Romatizmal Hastalıkların Tedavisinde Biyopsikososyal Modelin Uygulanması |
Sandles, L. (2013). Occupational therapy in rheumatology: an holistic approach. Springer. |
11) |
Romatolojik Hastalıkların Sınıflandırılması, Ankilozan Spondilit |
Sandles, L. (2013). Occupational therapy in rheumatology: an holistic approach. Springer. |
12) |
Romatizmal hastalıklarda günlük yaşam aktiviteleri |
Bumin, (2021). Günlük Yaşam Aktiviteleri. |
13) |
Vaka Örneği |
|
14) |
Literatür Tartışması |
|
15) |
Literatür Tartışması |
|
16) |
Literatür Tartışması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın
sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. |
5 |
2) |
Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. |
5 |
3) |
Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular. |
5 |
4) |
Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri
biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. |
5 |
5) |
Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder. |
|
6) |
Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular. |
|
7) |
Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır. |
|
8) |
Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir. |
|
9) |
Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular. |
5 |
10) |
Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin
geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur. |
|