PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 5010003101 | ||||||||||
Ders İsmi: | Afet Yönetimi | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Çağla TOPRAK | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, afetler ve afet yönetimi konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, topluma afet bilincine sahip bireyler yetiştirebilmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders afet türleri, afet öncesi yönetimi, afet ve risk kavramlar konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Afet Yönetimi ve Temel Kavramlar | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
2) | Afet Türleri | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
3) | Afet ve risk kavramları afet, risk ve zararlarının azaltılması | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
4) | Kriz Yönetimi | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
5) | Afet Türleri | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
6) | Afetlerde eylem planı | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
7) | Ara sınav | |
8) | Yangında Acil Sağlık Hizmetleri | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
9) | Nükleer, Radyoaktif Kaza ve Saldırılarda Acil Sağlık Hizmetleri | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
10) | Afet eğitimleri | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
11) | Afetlere hazırlık | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
12) | Afetlerde Hassas popülasyon | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
13) | Türkiye’de afet yönetimi süreci | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
14) | Genel tekrar | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Akran Değerlendirmesi | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Sosyal Faaliyet |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |