PSİKOLOJİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003101
Ders İsmi: Afet Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Çağla TOPRAK
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, afetler ve afet yönetimi konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, topluma afet bilincine sahip bireyler yetiştirebilmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders afet türleri, afet öncesi yönetimi, afet ve risk kavramlar konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Afetlere neden olan olayları ve önemini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çoklu yaralanmalar, biyolojik ve kimyasal ajan salgınlarında olay yerinde aktif rol alır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Hastanelerde afetlere yönelik diğer birimlerle entegrasyon sağlayarak afetleri planlayabilir
2) Afetlerin sağlık üzerindeki etkisini bilir, birey ve topluma açıklayabilir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Afet Yönetimi ve Temel Kavramlar Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
2) Afet Türleri Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
3) Afet ve risk kavramları afet, risk ve zararlarının azaltılması Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
4) Kriz Yönetimi Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
5) Afet Türleri Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
6) Afetlerde eylem planı Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
7) Ara sınav
8) Yangında Acil Sağlık Hizmetleri Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
9) Nükleer, Radyoaktif Kaza ve Saldırılarda Acil Sağlık Hizmetleri Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
10) Afet eğitimleri Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
11) Afetlere hazırlık Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
12) Afetlerde Hassas popülasyon Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
13) Türkiye’de afet yönetimi süreci Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
14) Genel tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Romig, L.E., Lerner, E.B. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 381-398. Markenson, D., Losinski, S. (2018) Disaster Nursing and Emergency Preparedness, Veenema, T.G.(ed), Springer Publishing Company, New York, s. 51-66.Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100