Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Duyu bütünleme teorisine giriş |
-Ayres, A. Jean, and Jeff Robbins. Sensory integration and the child: Understanding hidden sensory challenges. Western psychological services, 2005.
-. Bundy, A. C., Lane, S. J., & Murray, E. A. Sensory Integration: Theory and Practice. F.A. Davis Company, 2002.
-Parham, L. D., & Mailloux. "Sensory Integration." In J. Case-Smith (Ed.), Occupational Therapy for Children (5th ed), Mosby, 2005.
|
2) |
Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Taktil Sistem |
-Brooks, B., Barrett, B., Barman, S. M., & Boitano, S. (2018). Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi. Çeviri Editörü: Prof. Dr. Ümmühan İşoğlu-Alkaç. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri. (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, QT 4/.G366) |
3) |
Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Vestibüler Sistem |
-Brooks, B., Barrett, B., Barman, S. M., & Boitano, S. (2018). Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi. Çeviri Editörü: Prof. Dr. Ümmühan İşoğlu-Alkaç. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri. (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, QT 4/.G366) |
4) |
Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Proprioseptif Sistem |
-Brooks, B., Barrett, B., Barman, S. M., & Boitano, S. (2018). Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi. Çeviri Editörü: Prof. Dr. Ümmühan İşoğlu-Alkaç. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri. (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, QT 4/.G366) |
5) |
Duyu Sistemleri ve Bozuklukları- Görme, İşitme, Tat ve Koku Sistemleri |
-Brooks, B., Barrett, B., Barman, S. M., & Boitano, S. (2018). Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi. Çeviri Editörü: Prof. Dr. Ümmühan İşoğlu-Alkaç. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri. (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, QT 4/.G366) |
6) |
Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi-1 |
-Schaaf, Roseann Cianciulli, and Zoe Mailloux. Clinician's guide for implementing Ayres sensory integration: Promoting participation for children with autism. Bethesda: AOTA Press, The American Occupational Therapy Association, Incorporated, 2015. |
7) |
Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi-2 |
-Schaaf, Roseann Cianciulli, and Zoe Mailloux. Clinician's guide for implementing Ayres sensory integration: Promoting participation for children with autism. Bethesda: AOTA Press, The American Occupational Therapy Association, Incorporated, 2015. |
8) |
Ara Sınav |
-Ders notları ve pratikler |
9) |
Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama |
-Sher B. (2017). Otizm ve Duyusal İşlem Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Dönem Katılım Oyunları (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, WS 350.8/.S547)
-Öğretim elemanı tarafından paylaşılan görsel içerikler |
10) |
Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama |
-Sher B. (2017). Otizm ve Duyusal İşlem Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Dönem Katılım Oyunları (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, WS 350.8/.S547)
-Öğretim elemanı tarafından paylaşılan görsel içerikler |
11) |
Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama |
-Sher B. (2017). Otizm ve Duyusal İşlem Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Dönem Katılım Oyunları (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, WS 350.8/.S547)
-Öğretim elemanı tarafından paylaşılan görsel içerikler |
12) |
Duyu Bütünleme Referans Çerçevesi- Uygulama |
-Sher B. (2017). Otizm ve Duyusal İşlem Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Dönem Katılım Oyunları (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, WS 350.8/.S547)
-Öğretim elemanı tarafından paylaşılan görsel içerikler |
13) |
Öğrenci Sunumları |
-Öğrenciler tarafından oluşturulmuş olgu analiz raporları |
14) |
Öğrenci Sunumları |
-Öğrenciler tarafından oluşturulmuş olgu analiz raporları |
15) |
Öğrenci Sunumları |
-Öğrenciler tarafından oluşturulmuş olgu analiz raporları |
16) |
Final Sınavı |
-Ders notları ve pratikler |
Ders Notları / Kitaplar: |
-Örnek olgu çalışmaları derse getirilmelidir
-Güncel duyu bütünleme uygulamaları tartışılır |
Diğer Kaynaklar: |
1. Ayres, A. Jean, and Jeff Robbins. Sensory integration and the child: Understanding hidden sensory challenges. Western psychological services, 2005.
2. Schaaf, Roseann Cianciulli, and Zoe Mailloux. Clinician's guide for implementing Ayres sensory integration: Promoting participation for children with autism. Bethesda: AOTA Press, The American Occupational Therapy Association, Incorporated, 2015.
3. Bundy, A. C., Lane, S. J., & Murray, E. A. Sensory Integration: Theory and Practice. F.A. Davis Company, 2002.
4. Parham, L. D., & Mailloux. "Sensory Integration." In J. Case-Smith (Ed.), Occupational Therapy for Children (5th ed), Mosby, 2005.
5. Emmons, Polly, and Liz Anderson. Understanding sensory dysfunction: learning, development and sensory dysfunction in autism spectrum disorders, ADHD, learning disabilities and bipolar disorder. Jessica Kingsley Publishers, 2005
6. Brooks, B., Barrett, B., Barman, S. M., & Boitano, S. (2018). Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi. Çeviri Editörü: Prof. Dr. Ümmühan İşoğlu-Alkaç. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri. (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, QT 4/.G366)
7. Sher B. (2017). Otizm ve Duyusal İşlem Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Dönem Katılım Oyunları (Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, WS 350.8/.S547) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın
sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. |
5 |
2) |
Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. |
5 |
3) |
Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular. |
5 |
4) |
Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri
biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. |
5 |
5) |
Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder. |
|
6) |
Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular. |
|
7) |
Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır. |
|
8) |
Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir. |
|
9) |
Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular. |
5 |
10) |
Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin
geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur. |
|