MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 42,44 |
Ders Kodu: | 3015002026 | ||||||||||
Ders İsmi: | RNA Biyolojisinde İleri Araştırmalar | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Meliha Burcu IRMAK YAZICIOĞLU | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, RNA dünyasında yer alan RNA çeşitleri ile bu RNA çeşitlerinin hangi yolaklarda rol oynadığı ile ilgili bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kodlama yapmayan RNA’lar, miRNA, siRNA ve lncRNA dizilerinin keşfedilmesi, bu dizilerin nasıl üretildiği, gen anlatımının düzenlenmesindeki ilişkileri, ribozom ile ilişkileri, hastalık tedavilerinde kullanımları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | RNA Dünyasına Giriş | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
2) | miRNA’ların Gen Düzenleyici olarak Keşfedilmesi | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
3) | miRNA’ların Diğer Rolleri | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
4) | siRNA’ların Terapötik Ajan olarak Keşfedilmesi | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
5) | Sirküler RNA ve Rekabetçi Endojen RNA Hipotezi | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
6) | X Kromozom İnaktivasyonunda lncRNA’ların Rolü | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
7) | Genomik Imprinting Mekanizmasında lncRNA’ların Rolü | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
8) | Ara sınav | |
9) | miRNA, siRNA ve lncRNA ile ilişkili Proje Sunumu | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
10) | miRNA, siRNA ve lncRNA ile ilişkili Proje Sunumu 2 | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
11) | RNA’nın Katalitik Fonksiyonları ve RNA Dünyası Hipotezi: Ribozimler | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
12) | RNA-Ribozom İlişkisi | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
13) | Olgun RNA Moleküllerinin Kimyasal Modifikasyonları | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
14) | İnsan Hastalıklarının Tedavisinde RNA-aracılı İmmün Sistem | Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
15) | Güncel Yayın Tartışması | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Rao, M. R. S. (Ed.). (2017). Long Non Coding RNA Biology (Vol. 1008). Springer. Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. Bu konu ile ilgili derleme ve araştırma makaleleri |
Diğer Kaynaklar: | Rao, M. R. S. (Ed.). (2017). Long Non Coding RNA Biology (Vol. 1008). Springer. Atkins, J. F., Gesteland, R. F., Reviews and research articles related to this topic. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma. | |||||||||||||||||
2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme. | |||||||||||||||||
3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri (uygulamalı) alanında uygulayabilme. | |||||||||||||||||
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme. | |||||||||||||||||
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme. | |||||||||||||||||
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme | |||||||||||||||||
7) Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme. | |||||||||||||||||
8) Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme. | |||||||||||||||||
9) Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme. | |||||||||||||||||
10) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme. | |||||||||||||||||
11) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme. | |||||||||||||||||
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme. | |||||||||||||||||
13) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. | |||||||||||||||||
14) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||
15) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. | |||||||||||||||||
17) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. | |||||||||||||||||
18) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma. | |
2) | Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme. | |
3) | Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri (uygulamalı) alanında uygulayabilme. | |
4) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme. | |
5) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme. | |
6) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme | |
7) | Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme. | |
8) | Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme. | |
9) | Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme. | |
10) | Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme. | |
11) | Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme. | |
12) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme. | |
13) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. | |
14) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. | |
15) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme. | |
16) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. | |
17) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. | |
18) | Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 15 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 15 | 3 | 45 |
Küçük Sınavlar | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |