Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
RNA Dünyasına Giriş |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
2) |
miRNA’ların Gen Düzenleyici olarak Keşfedilmesi |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
3) |
miRNA’ların Diğer Rolleri |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
4) |
siRNA’ların Terapötik Ajan olarak Keşfedilmesi |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
5) |
Sirküler RNA ve Rekabetçi Endojen RNA Hipotezi |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
6) |
X Kromozom İnaktivasyonunda lncRNA’ların Rolü |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
7) |
Genomik Imprinting Mekanizmasında lncRNA’ların Rolü |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
miRNA, siRNA ve lncRNA ile ilişkili Proje Sunumu |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
10) |
miRNA, siRNA ve lncRNA ile ilişkili Proje Sunumu 2 |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
11) |
RNA’nın Katalitik Fonksiyonları ve RNA Dünyası Hipotezi: Ribozimler |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
12) |
RNA-Ribozom İlişkisi |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
13) |
Olgun RNA Moleküllerinin Kimyasal Modifikasyonları |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
14) |
İnsan Hastalıklarının Tedavisinde RNA-aracılı İmmün Sistem |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
15) |
Güncel Yayın Tartışması |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
14) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
16) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|