PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1311002089 | ||||||||||
Ders İsmi: | Ruhsal ve Davranışsal Bozuklukların Psikodinamiği | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin ruhsal ve davranışsal bozukluklar ve onların psikodinamik çerçeveden açıklamaları konusunda bilgi birikimine sahip olmalarını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Psikodinamik Kuramın Temel İlkeleri Ruhsal ve Davranışsal Bozuklukların Psikodinamik Değerlendirilmesi Narsistik, Sınır ve Obsesif-Kompulsif Kişilik Bozuklukları Depresyon ve Anksiyete Bozukluklarının Psikodinamiği Somatizasyon ve Somatoform Bozukluklar Travma Sonrası Stres Bozukluğu ve Psikodinamik Yaklaşımlar Psikodinamik Terapi Süreçleri ve Teknikleri Duygu Düzenleme ve Bilişsel Süreçlerin Psikodinamiği Psikodinamik Yaklaşımların Eleştirel Değerlendirmesi Psikodinamik Terapinin Sınırları ve Alternatif Yaklaşımlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nevrotik düzey | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
2) | Psikotik düzey | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
3) | Sınırdışı düzey | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
4) | Sınır düzey | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
5) | Psikopatik antisosyal | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
6) | Narsistik | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
7) | Şizoid | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
8) | Paranoid | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
9) | Depresif | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
10) | Mani | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
11) | Mazoşistik | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
11) | Mazoşistik | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
12) | Obsesif Kompulsif | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
13) | Histeri | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
14) | Disosiyasyon | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
15) | Ders değerlendirmesi | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
16) | Özet ve kapanış | Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. 2. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. 3. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. 4. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
Ders Notları / Kitaplar: | "Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
Diğer Kaynaklar: | "Ruhsal Bozuklukların Psikodinamiği: Kuramlar ve Uygulamalar" - Aydın, M. & Yılmaz, E. "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice" - Kernberg, O.F. "The Psychodynamics of Addiction" - Khantzian, E.J. "Psychoanalytic Diagnosis: Understanding Personality Structure in the Clinical Process" - McWilliams, N. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 6 | 78 |
Laboratuvar | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 158 |