PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1311002067 | ||||||||||
Ders İsmi: | Psikolojide Girişimcilik | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikolojide Girişimcilik dersinin amacı, psikoloji alanında girişimcilik fırsatlarını tanıma ve bu fırsatları değerlendirme konusunda öğrencilere rehberlik etmektir. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, girişimcilik psikolojisi, yenilikçilik, yaratıcılık, risk alma, motivasyon ve liderlik gibi konularda bilgi sahibi olacaklar. |
Dersin İçeriği: | • Girişimcilik Psikolojisi Temelleri • Yaratıcılık ve Yenilikçilik • Girişimcilikte Risk Alma ve Karar Verme • Motivasyon ve Liderlik • Psikoloji Alanında Girişimcilik Fırsatları • İş Planı Geliştirme • Pazar Araştırması ve Pazarlama Stratejileri • Finansal Planlama ve Kaynak Yönetimi • Startup Kültürü ve Psikolojik Dinamikler • Ağ Kurma ve İşbirlikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Girişimcilik Psikolojisine Giriş | Makaleler |
2) | 2. Yaratıcılık ve Yenilikçilik | Makaleler |
3) | 3. Risk Alma ve Karar Verme | Makaleler |
4) | 4. Girişimcilikte Motivasyon ve Liderlik | Makaleler |
5) | 5. Psikoloji Alanında Girişimcilik Fırsatları | Makaleler |
5) | 5. Psikoloji Alanında Girişimcilik Fırsatları | Makaleler |
6) | 6. İş Planı Hazırlama | Makaleler |
7) | 7. Pazar Araştırması ve Pazarlama Stratejileri | Makaleler |
8) | Ara sınav | Makaleler |
9) | 9. Startup Kültürü ve Girişimcilik Ekosistemleri | Makaleler |
10) | 10. Psikolojik Dinamikler ve Girişimcilik | Makaleler |
11) | 11. Ağ Kurma ve İşbirlikleri | Makaleler |
12) | 12. Sosyal Girişimcilik ve Toplumsal Etki | Makaleler |
13) | 13. İnovasyon Yönetimi | Makaleler |
14) | 14. Girişimcilikte Etik ve Sorumluluk | Makaleler |
15) | 15. Girişimcilikte Başarısızlık ve Başarı Hikayeleri | Makaleler |
16) | final | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 |