PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311311009 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | ... |
Dersin İçeriği: | 1.Hafta: Çocuk ve ergen ruh sağlığı kavramı, çocuk ve ergen klinik görüşmede temel farklılıklar, çocuk ve ergenlerde gelişim dönemleri 2. Hafta: Çocuk ve ergenlerin ruh sağlığı değerlendirmesi, anamnez alma, çocuk ve ergenlerde ilk klinik görüşmenin düzenlenmesi, vaka örnekleri 3. Hafta: Anksiyete Bozuklukları 4. Hafta: Depresyon 5. Hafta: Travma ve İstismar 6. Hafta: Nörogelişimsel Bozukluklar 7. Hafta: Nörogelişimsel Bozukluklar 8. Hafta: Vize Sınavı 9. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Psikoz 10. Hafta: Dışa Atım Bozuklukları 11. Hafta: Yıkıcı ve Davranış Bozuklukları ve Madde Kullanımı 12. Hafta: Beslenme ve Yeme Bozuklukları 13. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Aciller 14. Hafta: Vaka Tartışmaları 15. Hafta Final Sınavı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.Hafta: Çocuk ve ergen ruh sağlığı kavramı, çocuk ve ergen klinik görüşmede temel farklılıklar, çocuk ve ergenlerde gelişim dönemleri | |
2) | 2. Hafta: Çocuk ve ergenlerin ruh sağlığı değerlendirmesi, anamnez alma, çocuk ve ergenlerde ilk klinik görüşmenin düzenlenmesi, vaka örnekleri | |
3) | 3. Hafta: Anksiyete Bozuklukları | |
4) | 4. Hafta: Depresyon | |
5) | 5. Hafta: Travma ve İstismar | |
6) | 6. Hafta: Nörogelişimsel Bozukluklar | |
7) | 7. Hafta: Nörogelişimsel Bozukluklar | |
8) | 8. Hafta: Vize Sınavı | |
9) | 9. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Psikoz | |
10) | 10. Hafta: Dışa Atım Bozuklukları | |
11) | 11. Hafta: Yıkıcı ve Davranış Bozuklukları ve Madde Kullanımı | |
12) | 12. Hafta: Beslenme ve Yeme Bozuklukları | |
13) | 13. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Aciller | |
14) | 14. Hafta: Vaka Tartışmaları | |
15) | 15. Hafta Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | Kurt , G. (Dü.). (2020). Çocuk Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 6 | 78 |
Laboratuvar | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 180 |