PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1311211015 | ||||||||||
Ders İsmi: | Gelişim Psikolojisi- Bebeklik ve Çocukluk | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere gelişim psikolojisinin tanımını yapmak. Gelişim evrelerini tanıtmak. Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemlerini tanıtmak. Gelişimcilere sorulan soruları aydınlatmak. Gelişim alanları Bilissel ( Piaget) ,psikoseksel ( Freud), psikososyal (Erikson), Ahkaki yargılama gelişimi ( Piaget, Kohberg, Bandura, Erikson, Freud), Dil gelişimi ( Chmsky) konusunda bilgilendirmektir |
Dersin İçeriği: | Gelişim psikolosinin tarihi Gelişim Psikolojisinde araştırma yöntemleri Gelişim psikolojisini alanları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kalıtım x çevre | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
2) | Gelişim psikolojisinin kökleri (Platon ve Aristotales) | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
3) | Çocukluk ve Orta Yaş | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
4) | 17. yüzyıl ( J. Locke & J.J. Rousseau) | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
5) | Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
6) | Prenatal gelişim ve video | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
7) | Genler ve kromozomlar | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
8) | Ara Sınav | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
9) | Psikoseksüel gelişim | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
10) | Psikososyal gelişim | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
11) | Bağlanma | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
12) | Ahlaki gelişim | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
13) | Dil edinimi | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
14) | Medya ve çocuklar | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
15) | Final sınavı | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
Ders Notları / Kitaplar: | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
Diğer Kaynaklar: | Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. B. Onur, N. Çelen, A. Dönmez). Ankara: İmge. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 140 |