Dersin Amacı: |
- Ayırma ve Saflaştırma tekniklerinin anlaşılmasına temel olan bilgi ve becerilerin kazanılması - Kromatografi hakkında temel bilgilerin ve tekniklerinin verilmesi - Yüksek Basınçlı Sıvı Kromatografisi hakkında temel ve teorik bilgilerin verilmesi - Gaz Kromatografisi ile ilgili teorik bilgilerin verilmesidir.
|
Dersin İçeriği: |
Kromatografinin Tarihçesi, Ayırma Metodları, Ekstraksiyon Teknikleri, Kromatografi Teknikleri ve Kromatografi Çeşitleri, Adsorpsiyon, Partisyon, İyon Değiştirme Kromatografisi, Elektroforez Teknikleri, Normal Fazlı Sıvı Kromatografisi, Ters Fazlı Sıvı Kromatografisi, Yüksek Basınçlı Sıvı Kromatografisi, Kiral Maddelerin Ayrılması, Gaz Kromatografisi
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kromatografinin Tarihçesi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
2) |
Ayırma Metodları: Kristallendirme,; Distilasyon, Süblimleştirme
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
Ekstraksiyon Teknikleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
Kromatografi Teknikleri; İnce Tabaka Kromatografisi; Sütun Kromatografisi; Kağıt Kromatografisi
|
Ders kitabı ve Ders notları |
5) |
Adsorpsiyon, Partisyon
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
İyon Değiştirme
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
Elektroforez Teknikleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Kiral Maddelerin Ayrılması
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
Kiral Maddelerin Ayrılması
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
Yüksek Basınçlı Sıvı Kromatografisi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
Gaz Kromatografisi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
Proje Sunumları
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
Proje Sunumları
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
15) |
Final
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
HPLC for Pharmaceutical Scientists, Yuri V. Kazakevich Rosario Lo Brutto, 2007, Wıley
Instrumental Analiz, Turgut Gunduz, Gazi Yayınevi, 2005
Chromatography: Concepts. and Contrasts. by jm Miller. John Wiley & Sons, Hoboken, NJ; Second. Edition: 2004.
Seperations and Purifications Methods, M. Dekker, 1982
Seperations Methods in Chemical Analysis, James M. Miller, John Wiley and Sons, 1975 |
Diğer Kaynaklar: |
HPLC for Pharmaceutical Scientists, Yuri V. Kazakevich Rosario Lo Brutto, 2007, Wıley
Instrumental Analiz, Turgut Gunduz, Gazi Yayınevi, 2005
Chromatography: Concepts. and Contrasts. by jm Miller. John Wiley & Sons, Hoboken, NJ; Second. Edition: 2004.
Seperations and Purifications Methods, M. Dekker, 1982
Seperations Methods in Chemical Analysis, James M. Miller, John Wiley and Sons, 1975 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
14) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
16) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|