MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3015002003 | ||||||||
Ders İsmi: | Moleküler Biyolojide Modern Teknikler | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Meliha Burcu IRMAK YAZICIOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırmalarda kullanılan ileri moleküler biyolojik teknikleri hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenmeleri, teknikleri laboratuvar ortamında uygulayarak el becerilerini artırmaları amacıyla planlanmış bir derstir. |
Dersin İçeriği: | Moleküler biyolojide kullanılan önemli teknikler ve kullanım alanları; klonlama, tek molekül ve tek hücre analizleri, in situ melezleme ile lokasyon belirleme, RNAi taramaları, gen ekspresyon analizleri, model organizma kullanımı ve protein analizi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teori Konu Başlıkları: Makromoleküllerin izolasyonu ve saflaştırılmasında kullanılan yöntemler Uygulama Konu Başlıkları: Biyolojik materyalden DNAve RNA izolasyonu | |
2) | Teori Konu Başlıkları: PCR tipleri ve uygulamaları Uygulama Konu Başlıkları: PCR uygulamaları | |
3) | Teori Konu Başlıkları: Transfeksiyon yöntemleri Uygulama Konu Başlıkları: Transfeksiyon uygulamaları | |
4) | Teori Konu Başlıkları: Protein İzolasyon Yöntemleri Uygulama Konu Başlıkları: Biyolojik materyalden protein izolasyonu ve kantitasyonu | |
5) | Teori Konu Başlıkları: Spektral Teknikler-I Uygulama Konu Başlıkları: Spektrofotometri Uygulamaları | |
6) | Teori Konu Başlıkları: Spektral Teknikler-II Uygulama Konu Başlıkları: ELISA Uygulamaları | |
7) | Teori Konu Başlıkları: Temel Flow Sitometrik Yöntemler Uygulama Konu Başlıkları: Temel Flow Sitometri Uygulamaları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Teori Konu Başlıkları: Elektroforetik yöntemler Uygulama Konu Başlıkları: Agaroz Jel Elektroforezi ile Nukleik Asit Analizi | |
10) | Teori Konu Başlıkları: Elektroforetik yöntemler Uygulama Konu Başlıkları: PAGE ve SDS-PAGE Jel Elektroforezi ile Protein Analizi | |
11) | Teori Konu Başlıkları: Blotlama Yöntemleri Uygulama Konu Başlıkları: Western Blotlama | |
12) | Teori Konu Başlıkları: İleri Mikroskobi Yöntemleri-I Uygulama Konu Başlıkları: İmmunfluoresan işaretleme ve Analiz-I | |
13) | Teori Konu Başlıkları: İleri Mikroskobi Yöntemleri-II Uygulama Konu Başlıkları: İmmunfluoresan işaretleme ve Analiz-II | |
14) | Teori Konu Başlıkları: İleri Mikroskobi Yöntemleri-III Uygulama Konu Başlıkları: Boyanma sonrası işaretlenmenin mikroskopta gözlenmesi ve karşılaşılan problemlerin çözümü | |
15) | Final Sinavi |
Ders Notları / Kitaplar: | Locquin and Langeron (1983). Handbook of Microscopy. Butterwaths Ausubel et al (2002). Short Protocols in Molecular Biology. Wiley Brown (2000). Essential Molecular Biology VI. AP Brown (2000). Essential Molecular Biology VII. AP Brown (2006). Gene Cloning and DNA Analysis - An Introduction. Blackwell Glick and Pasternak (2003). Molecular Biotechnology. ASM Press Kracher. Molecular Biology - A Practical Approach. Krenzer and Massey (2000). Recombinant DNA and Biotechnology. ASM Micklos and Freyer (1990). DNA Science. CSHL Primrose (2001). Molecular Biotechnology. Panima Robertson et al (1997). Manipulation & Expression of Recombinant DNA. AP Sambrook et al (2001). Molecular Cloning. CSHL Twyman (1999). Advanced Molecular Biology. Viva Watson et al (1992). Recombinant DNA. Freeman Primrose and Twyman (2006). Principles of Gene Manipulation and Genomics. Blackwell |
Diğer Kaynaklar: | Locquin and Langeron (1983). Handbook of Microscopy. Butterwaths Ausubel et al (2002). Short Protocols in Molecular Biology. Wiley Brown (2000). Essential Molecular Biology VI. AP Brown (2000). Essential Molecular Biology VII. AP Brown (2006). Gene Cloning and DNA Analysis - An Introduction. Blackwell Glick and Pasternak (2003). Molecular Biotechnology. ASM Press Kracher. Molecular Biology - A Practical Approach. Krenzer and Massey (2000). Recombinant DNA and Biotechnology. ASM Micklos and Freyer (1990). DNA Science. CSHL Primrose (2001). Molecular Biotechnology. Panima Robertson et al (1997). Manipulation & Expression of Recombinant DNA. AP Sambrook et al (2001). Molecular Cloning. CSHL Twyman (1999). Advanced Molecular Biology. Viva Watson et al (1992). Recombinant DNA. Freeman Primrose and Twyman (2006). Principles of Gene Manipulation and Genomics. Blackwell |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||||
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||||
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||
9) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | |||||||||||||||
10) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |||||||||||||||
11) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |||||||||||||||
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
9) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | |
10) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
11) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
13) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
14) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
15) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
16) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer | 5 | 3 | 15 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 181 |