Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nefes, ses, konuşma ve artikülatörlerin tanıtılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
2) |
Nefes, ses, konuşma ve artikülatörlerin tanıtılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
3) |
Nefes, ses ve artikülatörlerle ile ilgili egzersizlerin öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
4) |
Nefes, ses ve artikülatörlerle ile ilgili egzersizlerin pratik edilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
5) |
Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
6) |
Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
7) |
Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
8) |
Vizeler |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
9) |
Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
10) |
Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
11) |
Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
12) |
Türkçe'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
13) |
Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
14) |
Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
15) |
Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
16) |
Finaller |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
8) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
9) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
11) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
14) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
16) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|