Dersin Amacı: |
Şiddet kavramını tanımlayan ve etiyolojisini irdeleyebilen, şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkilerinin farkında olup etkileri azaltma ve yönetmeye yönelik stratejileri uygulayabilen öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; şiddet kavramını, etiyolojisini, türlerini, çocuğa, kadına, yaşlıya, dezavantajlı gruplara yönelik şiddeti, devlet ve büyük gruplar arasındaki şiddeti, bireyin kendine yönelik şiddeti, iş yeri şiddeti, şiddetin bireysel ve toplumsal sonuçalarını, şiddetin önlenmesini, kişilerarası şiddetin yönetiminde sağlık çalışanlarının rolleri ve kişilerarası şiddete yönelik yasal süreçleri içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, Derse Giriş: Kişilerarası Şiddet Yöneteminin önemi, Kişilerarası Şiddet Kavramı |
Okuma-Araştırma |
2) |
Kişilerarası Şiddetin Tanımı, Şiddetle İlgili Kavramlar Etiyolojisi ve Türleri
|
Okuma- Araştırma |
3) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Çocuğa Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
4) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri;Kadına Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
5) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Yaşlılara Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
6) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Dezavantajlı Gruplara Yönelik Şiddet (Engelli, Göçmen ve Mültecilere Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
7) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; İş Yerinde şiddet; Sağlık Kurumlarında şiddet
|
Okuma-Araştırma |
8) |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
9) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Kendine Yönelik Şiddet - Çilecilik, İntihar, Ötenazi
|
Okuma-Araştırma |
10) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Devletler ve Büyük Gruplararasında şiddet; Savaş, Soykırım
|
Okuma-Araştırma |
11) |
Kişilerarası Şiddetin Bireysel ve Toplumsal Sonuçları
|
Okuma-Araştırma |
12) |
Kişilerarası Şiddetin Önlenmesi
|
Okuma-Araştırma |
13) |
Kişilerarası Şiddetin Bireysel ve Toplumsal Düzeyde Yönetilmesi
|
Okuma-Hazırlık |
14) |
Kişilerarası şiddetin Yönetiminde Sağlık Çalışanlarının Rolleri
|
Okuma-Araştırma |
15) |
Kişilerarası Şiddete Yönelik Yasal Süreçler
|
Okuma-Araştırma |
16) |
Final sınavı
|
Final Sıvına Hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. |
|
2) |
Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. |
|
3) |
Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. |
|
4) |
Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. |
|
5) |
Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. |
|
6) |
Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. |
|
7) |
Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. |
|
8) |
Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. |
|
9) |
Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
|