Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yenidoğan sağlığını etkileyen faktörler |
Okuma-araştırma |
2) |
Dokunmanın önemi ve bebek masajı |
Okuma-araştırma |
3) |
Yenidoğanın genel değerlendirilmesi |
Okuma-araştırma |
4) |
Yenidoğanın hastanedeki gereksinimleri ve bakımı |
Okuma-araştırma |
5) |
Yenidoğanın hastanedeki gereksinimleri ve bakımı (devam) |
Okuma-araştırma |
6) |
Yenidoğana yönelik özel uygulamalar |
Okuma-araştırma |
7) |
Ara sınav |
Okuma-araştırma |
8) |
Yenidoğanın evdeki gereksinimleri ve bakımı |
Okuma-araştırma |
9) |
Yenidoğanın evdeki gereksinimleri ve bakımı (devam) |
Okuma-araştırma |
10) |
Yenidoğan dönemindeki sorunlar ve bakımı |
Okuma-araştırma |
11) |
Yenidoğan dönemindeki sorunlar ve bakımı (devam) |
Okuma-araştırma |
12) |
Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı |
Okuma-araştırma |
13) |
Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı (devam) |
Okuma-araştırma |
14) |
Özel gereksinim olan yenidoğan ve bakımı (devam) |
Okuma-araştırma |
15) |
Dersin değerlendirilmesi |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınavı |
Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: |
1 .Savaşer S, Yıldız S. (2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberleri, İstanbul Tıp Kitabevi,İstanbul.
2.Conk Z,Başbakkal Z,Balyılmaz H,Bolışık B.(2013).Pediatri Hemşireliği,Akademisyen Kitapevi,İzmir.
3.Görgülü S. (2004). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara
4. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve hastalıkları Hemşireliği. Cilt 1-2, Ofset Basımevi, Ankara. 2011.
5.Mattson S,Smith J. (2004). Maternal-Newborn Nursing.Elsevier Saunders,America.
6.London ML, Ladewig PW, Ball JW, Bindler RC. Maternal-Newborn & Child Nursing. Family- Centered Care. Prentice Hall, New Jersey, 2003.
7. Okumuş N, Zenciroğlu A. (2013). Bir bakışta Neonatoloji. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
8.Ladewig PAW, London ML, Davidson MR. (2006) Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care. 6. ed., Pearson Education Inc., New Jersey.
|
Diğer Kaynaklar: |
1 .Savaşer S, Yıldız S. (2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberleri, İstanbul Tıp Kitabevi,İstanbul.
2.Conk Z,Başbakkal Z,Balyılmaz H,Bolışık B.(2013).Pediatri Hemşireliği,Akademisyen Kitapevi,İzmir.
3.Görgülü S. (2004). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara
4. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı ve hastalıkları Hemşireliği. Cilt 1-2, Ofset Basımevi, Ankara. 2011.
5.Mattson S,Smith J. (2004). Maternal-Newborn Nursing.Elsevier Saunders,America.
6.London ML, Ladewig PW, Ball JW, Bindler RC. Maternal-Newborn & Child Nursing. Family- Centered Care. Prentice Hall, New Jersey, 2003.
7. Okumuş N, Zenciroğlu A. (2013). Bir bakışta Neonatoloji. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
8.Ladewig PAW, London ML, Davidson MR. (2006) Contemporary Maternal-Newborn Nursing Care. 6. ed., Pearson Education Inc., New Jersey.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|