HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216121004
Ders İsmi: Health Assessment in Nursing
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Zehra AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere sağlık değerlendirmesi konusunda kapsamlı teorik bilgi verme ve nesnel ve öznel veri toplama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders sağlık değerlendirmesinin önemi ve hemşirenin rolü, sağlık değerlendirmesinde kullanılan yöntemler, bireyin sistemik ve ruhsal/sosyal durumunun tepeden tırnağa değerlendirilmesi, verilerin analizi, normal ve anormal bulguların yorumlanması ve kaydedilmesi konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler vücut sistemlerinin fiziksel değerlendirmesini yaparlar.
2) Öğrenciler verileri ve fiziksel değerlendirme bulgularını analiz eder ve sentezler
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler, sağlık değerlendirmesi ve veri toplamada hemşirenin rolünün önemini tanımlayabilir.
2) Öğrenciler fizik muayene yöntemlerini açıklayabilecektir.
3) Öğrenciler fiziksel değerlendirmede anormal durumları ayırt eder
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler sübjektif ve objektif veriler toplarlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Değerlendirmesinde Hemşirenin Rolü.Veri Toplama ve Analiz Etme Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019)
2) Fiziki Değerlendirmeye Hazırlık ve Fizik Muayene Yöntemle Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016)
3) Genel Değerlendirme, Hayati Belirtiler ve Ağrı Değerlendirmesi Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015)
4) Saç, Cilt ve Tırnak Değerlendirmesi Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015)
5) Göz Değerlendirmesi Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019)
6) Kulak, Burun, Ağız ve Boğaz Değerlendirmesi Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019)
7) Ara sınav Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015) Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016)
8) Solunum Sistemi Değerlendirmesi Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015)
9) Kardiyovasküler Sistem Değerlendirmesi Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015)
10) Gastrointestinal Sistem Değerlendirmesi Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015)
11) Nörolojik Sistem Değerlendirmesi Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015)
12) Meme ve Lenfatik Sistem Değerlendirmesi Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016)
13) Baştan Aşağı Değerlendirme Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019)
14) Final sınavı Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015) Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015)
Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019)
Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015)
Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016)
Diğer Kaynaklar: Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015)
Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019)
Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015)
Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

6

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. 4
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. 4
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. 3
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. 3
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. 3
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. 5
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. 3
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 4
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 4
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. 3
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. 3
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. 3
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. 4
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 40 40
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 98