HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1216121004 | ||||||||
Ders İsmi: | Health Assessment in Nursing | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Zehra AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere sağlık değerlendirmesi konusunda kapsamlı teorik bilgi verme ve nesnel ve öznel veri toplama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders sağlık değerlendirmesinin önemi ve hemşirenin rolü, sağlık değerlendirmesinde kullanılan yöntemler, bireyin sistemik ve ruhsal/sosyal durumunun tepeden tırnağa değerlendirilmesi, verilerin analizi, normal ve anormal bulguların yorumlanması ve kaydedilmesi konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Değerlendirmesinde Hemşirenin Rolü.Veri Toplama ve Analiz Etme | Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) |
2) | Fiziki Değerlendirmeye Hazırlık ve Fizik Muayene Yöntemle | Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016) |
3) | Genel Değerlendirme, Hayati Belirtiler ve Ağrı Değerlendirmesi | Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) |
4) | Saç, Cilt ve Tırnak Değerlendirmesi | Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015) |
5) | Göz Değerlendirmesi | Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) |
6) | Kulak, Burun, Ağız ve Boğaz Değerlendirmesi | Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) |
7) | Ara sınav | Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015) Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016) |
8) | Solunum Sistemi Değerlendirmesi | Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015) |
9) | Kardiyovasküler Sistem Değerlendirmesi | Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) |
10) | Gastrointestinal Sistem Değerlendirmesi | Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) |
11) | Nörolojik Sistem Değerlendirmesi | Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) |
12) | Meme ve Lenfatik Sistem Değerlendirmesi | Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016) |
13) | Baştan Aşağı Değerlendirme | Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) |
14) | Final sınavı | Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015) Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016) |
Ders Notları / Kitaplar: | Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015) Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016) |
Diğer Kaynaklar: | Janet R. Weber - Health assessment in nursing.-Wolters Kluwer Health. (2015) Jensen, Sharon - Nursing Health Assessment_ a best practice approach-Wolters Kluwer Health (2019) Patricia M. Dillon - Nursing Health Assessment_ The Foundation of Clinical Practice-F.A. Davis Company (2015) Susan F. Wilson_ Jean Foret Giddens - Health Assessment for Nursing Practice-Mosby (2016) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
6 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||||||
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | ||||||||||||||
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | ||||||||||||||
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | ||||||||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | ||||||||||||||
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | ||||||||||||||
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
2) | Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | 4 |
3) | Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | 3 |
4) | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | 3 |
5) | Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
6) | Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
7) | İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | 5 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 4 |
10) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
11) | Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
12) | Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | 3 |
13) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | 3 |
14) | Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | 4 |
15) | Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 98 |