Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Engellilik ve Toplum
|
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
2) |
Engellilik ve Toplumla İlgili Tanımlar ve Yasalar
|
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
3) |
Bağımsızlık seviyesi ve toplumsal katılım
|
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
4) |
Geriatri ve Engellilik |
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
5) |
Fiziksel Engellilik |
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
6) |
Engelli bireylerin Toplumla İlişkisi ve Hakları |
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
7) |
İşitme Engellilik |
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
8) |
Ara sınav
|
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
9) |
Görme Engellilik |
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
10) |
Kronik Hastalıklar ve Engellilik |
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
11) |
Engellilik ve Özel Gereksinimli Çocuklar |
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
12) |
Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırması (ICF)
|
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
13) |
Zihinsel Engellilik |
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
14) |
Duyusal ve Ruhsal Engellilik |
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
15) |
Genel tartışma
|
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
16) |
Final Sınavı
|
1. WHO (2001) International classification of functioning, disability and health (ICF). World Health Organization, Geneva.
2. T.C. Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlülerin sorun ve beklentileri araştırması, Ankara, 2010 (www.tuik.gov.tr)
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın
sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. |
5 |
2) |
Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. |
5 |
3) |
Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular. |
|
4) |
Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri
biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. |
|
5) |
Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder. |
|
6) |
Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular. |
|
7) |
Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır. |
|
8) |
Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir. |
|
9) |
Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular. |
5 |
10) |
Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin
geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur. |
|