Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
- |
2) |
Anksiyete Bozukluğu
Okuma: Ders Notları 1
PowerPoint Sunumu: 1
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
3) |
Anksiyete Bozukluğu
Okuma: Ders Notları 1
PowerPoint Sunumu: 1 |
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
4) |
Duygudurum Bozuklukları
Okuma: Ders Notları 2
PowerPoint Sunumu: 2
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
5) |
Duygudurum Bozuklukları-Quiz 1
Okuma: Ders Notları 2
PowerPoint Sunumu: 2
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
6) |
Şizofreni
Okuma: Ders Notları 3
PowerPoint Sunumu: 3
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
7) |
Şizofreni
Okuma: Ders Notları 3
PowerPoint Sunumu: 3
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu/Davranım Bozukluğu
Okuma: Ders Notları 4
PowerPoint Sunumu: 4
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
10) |
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu/Davranım Bozukluğu
Okuma: Ders Notları 4
PowerPoint Sunumu: 4
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
11) |
Anoreksiya Nervoza
Okuma: Ders Notları 5
PowerPoint Sunumu: 5
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
12) |
Otizm Spektrum Bozukluğu-Quiz 2
Okuma: Ders Notları 6
PowerPoint Sunumu: 6
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
13) |
Otizm Spektrum Bozukluğu
Okuma: Ders Notları 6
PowerPoint Sunumu: 6
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
14) |
Dissosiyatif Bozukluk
Okuma: Ders Notları 7
PowerPoint Sunumu: 7
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
15) |
Kişilik Bozuklukları
Okuma: Ders Notları 8
PowerPoint Sunumu: 8
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
16) |
Kişilik Bozuklukları
Okuma: Ders Notları 8
PowerPoint Sunumu: 8
|
-Yazıhan, N. T. (Ed.) (2021). Fizyolojik psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
-Carlson, N. R. (2011). Fizyolojik psikoloji: Davranışın nörolojik temelleri, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|