PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311002021 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyometri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Moreno’nun Sosyometri yaklaşımını anlatmak ve psikodrama uygulamalarını tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Moreno’nun Sosyometri yaklaşımı-Sosyometri Testi ve Sosyal Atom Ölçeği -Moreno’nun rol teorisi -Psikodrama tekniği -Türkiye’de psikodrama eğitimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Ders Tanıtımı | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
2) | Sosyometrinin tanıtımı, tarihçesi | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
3) | Sosyometrik yasalar, kişilerarası ilişki türleri | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
4) | Sosyometrik test ve Sosyal Atom Ölçeği | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
5) | Sosyometrik test ve sosyal atom ölçeği uygulamaları | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
6) | Rol teorisi | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
7) | Psikodramanın temel öğeleri | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
8) | Ara Sınav | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
9) | Psikodramanın temel teknikleri | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
10) | Monodrama, Sosyodrama | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
11) | Psikodramanın işlevleri, Türkiye’de psikodrama eğitimi | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
12) | Öğrencilerin ilgili okuma ve sunumları | |
13) | Öğrencilerin ilgili okuma ve sunumları | |
14) | Öğrencilerin ilgili okuma ve sunumları | |
15) | Final Sınavı | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dökmen, Ü. (1995). Sosyometri ve Psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2. Karp, M., Holmes, P., Bradshaw Tauvon, K. (Ed.) (2013). Psikodrama rehberi (1. Baskı). N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | 5 |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | 5 |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | 5 |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | 5 |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | 5 |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | 1 |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | 5 |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |