ERGOTERAPİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002021
Ders İsmi: Ergoterapide Bilgisayar Destekli Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yardımcı ve adaptif cihazların malzeme bilimi açısından incelenmesi, bunların bilgisayar destekli tasarım sürecindeki aşamaların teorik altyapısının öğrenilmesi
Dersin İçeriği: Ergoterapide tasarım teknikleri, teknik tasarımın temelleri, kavramsal tasarım, ürün yaşam döngüsü, ürün fikri üretme ve ürün planlama basamakları, tasarımda bilgisayar desteği, örnek adaptif gereçler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fonksiyonel bağımsızlık için adaptif gereçlerin tasarım süreçlerini tanımlar.
2) Adaptif gereç üretimi ve malzeme bilimini bilir.
3) Farklı üretim tekniklerini bilir ve uygular.
4) Tasarım süreçlerinde bilgisayar teknolojilerinden faydalanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapide Tasarım Tekniklerine Giriş 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
2) Teknik Tasarım Temelleri 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
3) Kavramsal Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
4) Ürün Yaşam Döngüsü 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
4) Ürün Yaşam Döngüsü 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
5) Ürün Planlama ve Ürün Fikirleri Bulma 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
6) Standartları Tasarımda Kullanma 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
7) Bilgisayar Destekli Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
8) Ara sınav 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
9) Bilgisayar Destekli Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
10) Örnek Adaptif Gereç Tasarımı 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
11) Tıbbi Cihaz Standartları 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
12) Tasarımda 3 Boyutlu Yazıcıların Kullanımı 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
13) Adaptif Gereç Tasarımının Üretimi 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
14) Erişilebilirlik Açısından Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
15) Ürünlerin Tasarım ve Uygulama Açısından Değerlendirilmesi 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
16) Final 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
Diğer Kaynaklar: 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar.
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular.
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir.
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular.
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. 5
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular. 5
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. 5
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder.
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular.
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır.
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir.
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular. 5
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %