Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı felsefi düşünceyi anlamaya çalışmaktır. Bu bağlamda doğa, ahlak, akıl, bilgi ve hakikat gibi kavramların bilhassa antik felsefi düşüncede filozoflar tarafından nasıl yorumlandığı incelenecektir. |
Dersin İçeriği: |
Felsefenin temel kavramları, felsefenin temel soruları, varlık, zihin, bilgi, bilim, ahlak, ahlak, irade, siyaset, sanat üzerine felsefi yaklaşımlar ele alınacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
The emergence of Philosophy in different parts of the world |
WARBURTON Nigel, A little History of Philosophy, Yale Univerity Press, 2012.
|
2) |
Development of written Philosophy in Ancient Greece
|
WARBURTON Nigel, A little History of Philosophy, Yale University Press, 2012.
|
3) |
Early philosophers of nature-Ionian school
|
WARBURTON Nigel, A little History of Philosophy, Yale University Press, 2012.
|
4) |
Arche |
Bremmer, J., 1983, The Early Greek Concept of the Soul, Princeton: Princeton University Press.
|
5) |
Anaximenes-understanding nature |
"Anaximenes", parts from Lives of the Eminent Philosophers by Diogenes Laërtius |
6) |
Xenophanes-Demythologizing Heavenly Phenomena |
"Xenophanes", https://plato.stanford.edu/entries/xenophanes/ |
7) |
Midterm exam
|
|
8) |
Plato: Forms
|
Plato, Republic
|
9) |
Plato: Allegory of the cave
|
Plato, Republic
|
10) |
The Sophists |
"The Sophists" , https://plato.stanford.edu/entries/sophists/ |
11) |
Moral Relativism of The Sophists |
"The Sophists" , https://plato.stanford.edu/entries/sophists/ |
12) |
Moral virtues, Eudaimonia, reason |
Aristotle, Nichomachean ethics |
13) |
Virtue ethics |
Aristotle, Nichomachean Ethics |
14) |
Nichomachean Ethics-Golden mean |
Aristotle, Nichomachean Ethics |
15) |
final exam |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
"Xenophanes", https://plato.stanford.edu/entries/xenophanes/, First published Mon Oct 21, 2002.
"The Sophists" , https://plato.stanford.edu/entries/sophists/ , First published Fri Sep 30, 2011
Plato, Republic,
Aristotle, The basic works of Aristotle
|
Diğer Kaynaklar: |
"Anaximenes", parts from Lives of the Eminent Philosophers by Diogenes Laërtius, published in the Loeb Classical Library, 1925at University of Chicago, https://penelope.uchicago.edu/Thayer/E/Roman/Texts/Diogenes_Laertius/Lives_of_the_Eminent_Philosophers/2/Anaximenes*.html |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
|
2) |
Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. |
|
3) |
Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. |
|
4) |
Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. |
|
5) |
Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. |
|
7) |
Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. |
|
8) |
Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. |
|
9) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. |
|
10) |
Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
11) |
esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. |
|
12) |
Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
13) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. |
|
14) |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. |
|
15) |
Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
|