Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş-Ders hakkında bilgilendirme |
- |
2) |
Dünya Edebiyatı nedir?
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie |
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie |
3) |
Mezopotamya Edebiyatı: Gılgamesh destanından seçme bölümler |
Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh |
4) |
Antik Hint Edebiyatı: the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
|
the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
|
5) |
Antik Yunan Edebiyatı: Plato'nun Sempozyum'unda Aristophanes's konuşması |
Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium |
6) |
Antik Roma Edebiyatı:
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
|
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
|
7) |
Antik Çin Edebiyatı:
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
8) |
ARA SINAVLAR |
What is world literature?
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie
Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh
Literature of Ancient India: from the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
Literature of Ancient Greece: Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium
Literature of Ancient Rome:
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
Literature of Ancient China :
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
9) |
Japon Edebiyatı:
The Tale of Genji
Zen Teachings & Zen Parables
|
Literature of Japan: The Tale of Genji
Zen Teachings & Zen Parables |
10) |
Pers Edebiyatı: Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat |
Persian Literature : Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat |
11) |
Batı Afrika Sözlü Edebiyat: Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk”
Sundiata: An Epic of Old Mali
West African Proverbs
|
Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk”
Sundiata: An Epic of Old Mali
West African Proverbs
|
12) |
Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen |
Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen |
13) |
Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal |
Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal |
14) |
Genel Değerlendirme |
Genel Değerlendirme |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
|
2) |
Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. |
|
3) |
Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. |
|
4) |
Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. |
|
5) |
Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. |
|
7) |
Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. |
|
8) |
Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. |
|
9) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. |
|
10) |
Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
11) |
esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. |
|
12) |
Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
13) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. |
|
14) |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. |
|
15) |
Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
|