TIP (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 6 360 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003124
Ders İsmi: Adult Learning and Development
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Canlı derslere interaktif katılım ekstra puanlar kazandıracaktır.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Murat TAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencileri 21. yüzyılda yetişkin öğreniminin temel sorunlarıyla tanıştırmaktır. Ders, yetişkin öğrenimiyle bağlantılı önemli geleneksel öğrenme teorilerini ve modellerini ele almayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, bireysel, toplumsal ve örgütsel düzeylerde öğrenme sorunlarını belirleyebilecek ve yetişkin öğrenimini sorun odaklı, çok yönlü ve pratik bir şekilde yorumlayabilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, alanın tarihsel gelişimi ve felsefi temelleriyle başlayarak yetişkinlikte öğrenme ve gelişime genel bir bakış sağlar. Yetişkin öğrenmesi alanındaki kavramlar, modeller, teoriler ve araştırmalar, yetişkin öğrenme ilkelerinin pratik uygulamasına vurgu yapılarak ele alınacaktır. Yetişkin öğrenmesinin psikolojik ve sosyal yönleri ve yaşın öğrenme üzerindeki etkileri ve öğrenme motivasyonları da ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yetişkin öğrenmesinin temel özelliklerini uygun örneklerle anlar ve açıklar.
2) Bireysel, toplumsal ve örgütsel öğrenmenin farklı tezahürlerine aşina olur.
3) farklı geleneksel öğrenme teorileri arasındaki bağlantı noktalarını tanır
4) Öğrenme teorilerini pratik örneklerle tanımlayıp açıklayabilir
5) Yetişkin öğrenmesini sorun odaklı, çok yönlü ve pratik bir şekilde yorumlayabilir
6) Yetişkin öğrenme teorilerini analiz edebilme ve eleştirel olarak karşılaştırabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Yetişkin Öğrenimi Nedir? -
2) Malcolm Knowles (yetişkin öğrenmenin babası) andragogy - with Malcolm Knowles https://www.youtube.com/watch?v=BrDdTgCGYoI Knowles’s Adult Learning Theory https://www.youtube.com/watch?v=Vhn1WA5bgWw
3) Konu: Günümüz Dünyasında Yetişkin Öğrenci ve Yetişkin Öğrenimi, Çevre: Yetişkin Öğrenimi için Sahneyi Hazırlama, Teoriler: Yapılandırmacılık, Sosyal Bilişsel Teori, Bilişselcilik, Davranışçılık, Hümanizm Article Readings Web-Based Articles: • Engaging Adult Learners ..\Atlas Classes\Adult learning\engagingadultlearners.pdf • Strategies for Building a Productive and Positive Learning Environment https://teaching.resources.osu.edu/teaching-topics/shaping-positive-learning Video: • Creating Autonomy-Supportive Learning Environments
4) Konu: Yetişkin Öğrenme Teorileri: Knowles, Andragoji ve Pedagoji, Article Readings Document: • Andragogy: Appreciating the Characteristics of the Adult Learner ..\Atlas Classes\Adult learning\The Six Characteristics of Andragogy.pdf Video: • The Fifth Discipline in 3 Minutes https://www.youtube.com/watch?v=MQMRMAmT2gg • Andragogy: 6 Assumptions of Knowles’ Theory https://www.youtube.com/watch?v=SArAggTULLU
5) Konu: Hedef Kitlenizi Tanımak: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Öz Yönelimli Öğrenme, Dönüşümsel Öğrenme, Motivasyon, Büyüme Zihniyeti Article Readings Document: • Appreciating the Characteristics of the Adult Learner Web-based articles: • How to Captivate and Motivate Adult Learners https://archylearning.com/blog/how-to-motivate-adult-learners/ • The Science Behind Why Inspirational Quotes Motivate Us https://www.fastcompany.com/3051432/why-inspirational-quotes-motivate-us Video: • Introducing Transformative Learning https://www.youtube.com/watch?v=liU1zsi3X8w
6) Konu: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Deneyimsel Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Bilişsel Yük ve Bellek ve Beyin Documents: • Cognitive Load Theory • The Learning Style Inventory https://www.verywellmind.com/what-is-a-learning-style-inventory-2795159 Videos: • The 3-Minute Kolb https://www.youtube.com/watch?v=ObQ2DheGOKA
7) Konu: Bilinçli Öğretimsel Öğrenme Tasarımı Oluşturma: Buz Kırıcılar, Gruplamalar, Katılım Stratejileri, Metaforlar/Benzetmeler Web-based articles: • 9 Reasons Why Games with Adult Learners is a Must https://busyteacher.org/18133-games-with-adult-learners-a-must-9-reasons.html • Best Icebreakers for Meetings and Trainings https://www.workshopper.com/post/icebreakers-for-meetings-and-workshops
8) Ara sınav --
9) Konu: Öğretimsel Öğrenme Tasarımı: Sorgulama, Geribildirim, Değerlendirme, Aktif Öğrenme, Yansıtıcı beceriler ve etkili alışkanlıklar oluşturma Article Readings Web-based articles: • Questioning Techniques: Asking Questions Effectively • Promoting Meaningfulness by Coupling Bloom’s Taxonomy with Adult Education Theory: Introducing an Applied and Interdisciplinary Student Writing Exercise • Question Strategies
10) Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Dijital çağda yetişkin öğrenmesi, Koçluğun Etkisi, etik Article Readings Web-based articles: • The GROW Model of Coaching and Learning https://wp.nyu.edu/coaching/tools/grow-model/ https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02601370.2024.2367395?af=R#d1e172
11) Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı Article Readings Web-based article: • https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza • Culturally Responsive Online Teaching https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
11) Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı Article Readings Web-based article: • https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza • Culturally Responsive Online Teaching https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
12) Yetişkin Gelişimi Adult Development Theory https://developingleadership.net/adult-development-2 A Comprehensive Guide to Adult Learning Theories https://www.thelndacademy.com/post/a-comprehensive-guide-to-adult-learning-theories
13) Konuk konuşmacı --
14) Konuk konuşmacı --
15) Tekrar ve gözden geçirmeler --
16) Final sınavı --

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: There is no set text for this course. Students will be given electronic access to text/articles.
Diğer Kaynaklar: Bu ders için belirlenmiş bir metin yoktur. Öğrencilere metinlere/makalelere elektronik erişim sağlanacaktır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar.
2) Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems.
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir.
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar.
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır.
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular.
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
11) esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir.
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar.
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar.
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar.
2) Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems.
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir.
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar.
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır.
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular.
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
11) esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir.
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar.
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar.
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Küçük Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100