Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal İnovasyon ve Girişimciliğe Giriş |
https://ideascale.com/blog/what-is-social-innovation/
Video: Ep1: Introduction to Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=rLA-vVLNvws |
2) |
Sosyal Girişimciliğe Giriş: İçsel ve Dışsal Değişim |
Pereira, Aaron, et al. Connecting Individual and Societal Change , Stanford Social Innovation Review, March 2020.
Video: Ep : Business Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=Ve7vs_jAB_8
|
3) |
Sosyal Girişimcilik Teorisinin Evrimi |
Dees, Greg, The Meaning of Social Entrepreneurship, Duke University, 1998.
Martin, Roger, and Osberg, Sally. Social Entrepreneurship: The Case for Definition, Stanford Social Innovation Review, 2007.
Schwab, Hilde and Milligan, Katherine. What is a Social Entrepreneur? World Economic Forum Agenda, December 2015
Video: Ep 3: Disruptive Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=cJiOLXhI-fQ |
4) |
Teoriyi Gerçek Dünya Örneklerine Uygulamak |
Prior to class, watch the 2019 Skoll Award for Social Entrepreneurship video below and come to class prepared to discuss how the theoretical frameworks apply to the model of mPharma.
mPharma: https://youtu.be/4lxsJMsw9xg; Gregory Rockson, CEO of mPharma: https://youtu.be/Lbxo4j41kIc or https://www.youtube.com/watch?v=4lxsJMsw9xg
Video: Ep 4: Evolution in Entrepreneurship | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=hzoGnCdQadw |
5) |
İçsel Çalışmanın “Çalışması”: Öz-Sorgulama Uygulamaları |
Stories of Self-Inquiry, The Wellbeing Project, 2020. https://wellbeing-project.org/stories-of-self-inquiry/
Video: Ep 5: Developing Entrepreneurial Skills | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=2Vhcjg74PnA
|
6) |
Sosyal Girişimcilik İş Modelleri |
Sabeti, Heerad. The For-Benefit Enterprise, Harvard Business Review, 2011.
Starr, Kevin. Big Enough. Simple Enough. Cheap Enough. Stanford Social Innovation Review, December 2019.
Come to class prepared with questions.
Video: Ep 6: Social Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=9dds9R_sb-Q
|
7) |
Misyon Beyanları, Değişim Teorileri ve Etki Modelleri |
Ebrahim, Alnoor, and V. Kasturi Rangan. "What Impact? A Framework for Measuring the Scale & Scope of Social Performance." California Management Review 56, no. 3 (Spring 2014): 118–141.
Video: Ep 7: Social Entrepreneurship | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=w0tBYdXNg0A
|
8) |
Vize sınavı
Sosyal Girişimciliğin Tehlikeleri ve Tuzakları |
Drawing on the theoretical frameworks, articles, case studies, and guest speakers in class, provide a well-researched, well structured analysis of your chosen social enterprise’s business model and impact model. |
9) |
Sosyal Girişimcilikten Sosyal İnovasyona |
What You Need to Know About Impact Investing, Global Impact Investing Network (GIIN). https://thegiin.org/impact-investing/need-to-know/#what-is-impact-investing
Video: Ep 8: Frugal Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=LVf8W2BrjR0
|
10) |
Uluslararası Örgütlerde Sosyal Girişimcilik |
How International Organizations Shape Innovation
Video: Ep 9: Everyone an Entrepreneur | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=TWP04EK8BlA |
11) |
Kurumsal Sosyal Girişimcilik |
Inner and Outer Change: The Connection Between Who We Are and How We Act In the World Fetzer Institute and Synergos, Defining Inner Work for Social Change, 2020.
Video: Video: Ep 10: Innovator and Entrepreneur | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=Qs3eHV5mdvE
|
12) |
Vaka Çalışması (Tartışmak istediğiniz bir vaka seçiniz.) |
Fetzer Institute and Synergos, Inner Work for Social Change: Six Case Studies on the Role of Reflection in Social Impact Initiatives, 2020.
|
13) |
Yaratıcı Yenilik Sanatı - Yenilikçi, Yazar ve Konuşmacı |
-- |
14) |
Kurum Kültürü Konuşmacısı - Heather E. McGowan Konuşuyor |
-- |
15) |
Yenilikçi Sosyal Etki Girişimcileri ... |
-- |
16) |
Final Sınavı (Dönem Projesi) |
-- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
|
2) |
Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. |
|
3) |
Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. |
|
4) |
Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. |
|
5) |
Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. |
|
7) |
Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. |
|
8) |
Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. |
|
9) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. |
|
10) |
Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
11) |
esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. |
|
12) |
Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
13) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. |
|
14) |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. |
|
15) |
Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
|