ERGOTERAPİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 5010003120 | ||||||||||
Ders İsmi: | Bilim Tarihi | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN |
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersim amacı bilimin günümüze kadar gelişimi ve dönüm noktaları hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Eski Uygarlıklarda Bilim, Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında Bilim, Rönesans ve Modern Bilim, Aydınlanma Çağı ve Bilim, Endüstri Devrimi ve Bilim, Çağdaş Bilim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş; Bilim Tarihi Nedir | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
2) | Eski Uygarlıklarda Bilim | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
3) | Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında Bilim | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
4) | Rönesans ve Modern Bilim | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
5) | Aydınlanma Çağı ve Bilim | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
6) | Endüstri Devri ve Bilim | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
7) | Çağdaş Bilim | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Dante’nin Dünya Görüşü | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
10) | Ortaçağlarda Bilim Neden Geri Kalmıştı | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
11) | Kopernik ve Gezengenler | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
12) | Bacon ve Deneysel Yöntemler | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
13) | 17. Yüzyılda Bilimsel Araçların Gelişmesi | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
14) | Newton ve Evreni | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
15) | Atom ve Atomun yapısı | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. | |||||||||
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. | |||||||||
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular. | |||||||||
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. | |||||||||
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder. | |||||||||
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular. | |||||||||
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır. | |||||||||
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir. | |||||||||
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular. | |||||||||
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. | |
2) | Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. | |
3) | Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular. | |
4) | Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. | |
5) | Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder. | |
6) | Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular. | |
7) | Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır. | |
8) | Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir. | 3 |
9) | Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular. | |
10) | Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur. |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |