Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil nedir? Dil ve kültür. Dilekçe yazma. Yazım (İmlâ) Noktalama. |
https://www.tdk.gov.tr/wp-content/uploads/2012/11/14.pdf
Dilin Kökeni Üzerine, Ernest Renan, Bilge Kültür Sanat
|
2) |
Dilin kaynağı ve doğuşu. Dünya dillerinin sınıflandırılması. Yeryüzündeki diller ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Yapı bakımından dünya dilleri. Yazım (İmlâ) Noktalama. |
https://ijoess.com/Makaleler/909320257_3216.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=L_xa0y2XxbE
|
3) |
Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin tarihsel dönemleri. Yazım (İmlâ) Noktalama. |
https://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/sukru_haluk_akalin_turk_dili_dunya_dili.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=DneaXwRkz5E
|
3) |
Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin tarihsel dönemleri. Yazım (İmlâ) Noktalama. |
https://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/sukru_haluk_akalin_turk_dili_dunya_dili.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=DneaXwRkz5E
|
4) |
Türk yazı dilinin tarihi devreleri. Dil türleri (lehçe, şive, ağız) Türk alfabeleri.
Türkçenin sözvarlığı. Yazım (İmlâ) Noktalama.
|
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/441262
https://www.tdk.gov.tr/wp-content/uploads/2021/10/Hamza-Z%C3%BClfikar-_-T%C3%9CRK%C3%87EN%C4%B0N-S%C3%96Z-VARLI%C4%9EI-ZENG%C4%B0NL%C4%B0KLER-KAYIPLAR-_-7-1.pdf
|
5) |
Ses bilgisi. Türkçedeki sesler ve sınıflandırılması.
Ses olayları. Ses türemesi Ünlü ve ünsüz düşmesi, ünlü daralması
Türkçenin ses özellikleri. Vurgu. Kelime vurgusu. Yazım (İmlâ) Noktalama
|
|
6) |
Türkçenin hece yapısı. Yapısı bakımından kelimeler. İsim ve Fiil Kökleri. Türkçenin ekleri Yapım ve Çekim ekleri Yazım (İmlâ) Noktalama |
|
7) |
Anlamları ve görevleri bakımından kelimeler.
Cümle ve cümlenin öğeleri. Yüklem, özne, nesne, dolaylı tümleç, zarf. Yazım (İmlâ) Noktalama.
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Paragraf oluşturma ve düşünceyi geliştirme yolları.
Anlatım bozuklukları.
|
|
10) |
Okuma anlama ve yazılı anlatım. Yazılı anlatım türleri: Edebi metinler ve bilgilendirici metinler. |
|
11) |
Anlatım bozuklukları: Yapısal anlatım bozuklukları.
Yazılı anlatım.
|
|
12) |
Yazılı anlatım türleri: Edebi metinler-Gerçek yaşamdan söz eden iletişime yönelik türler
Bilgilendirici metinler. Resmî yazışmalar.
|
|
13) |
Sözlü anlatım. Sözlü anlatım türleri: Hazırlıklı konuşmalar ve hazırlıksız konuşmalar.
Konuşma bozuklukları ve diksiyon.
|
|
14) |
Akademik yazma ve akademik yazının özellikleri. |
|
15) |
Bilimsel araştırma yöntemi ve bilimsel metinler. |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ergin, M., (2024), Üniversiteler İçin Türk Dili, Boğaziçi Yayınları, Ankara.
Ergin, M., ( 2019), Türk Dil Bilgisi, Boğaziçi Yayınları, Ankara.
Ercilasun, A. B., (2013), Türk Dili Tarihi/ Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla, Akçağ Yayınları, Ankara.
Kaplan, M. (2016), Kültür ve Dil, Dergâh Yayınları, İstanbul.
Aksan, D., (2000), Her Yönüyle Dil (Ana Çizgileriyle Dilbilim), Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
Akar, A., (2023), Türk Dili Tarihi, Ötüken Neşriyat, İstanbul.
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
|
2) |
Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. |
|
3) |
Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. |
|
4) |
Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. |
|
5) |
Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
6) |
Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. |
|
7) |
Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. |
|
8) |
Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. |
|
9) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. |
|
10) |
Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
11) |
esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. |
|
12) |
Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
13) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. |
|
14) |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. |
|
15) |
Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
|