HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 5010003105 | ||||||||||
Ders İsmi: | Literature,Arts and Medicine | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ |
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders hastalıkları ve çeşitli sağlık durumlarını yansıtan görsel sanatlar ve edebi metinleri tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders ayrıca birbiriyle ilişkili iki alan olan tıp ve beşeri bilimler hakkında farkındalık sağlar. Öğrencilerin üzerinde çalışacağı metinler, öğrencilerin eleştirel düşünme, anlama ve yorumlama becerilerini teşvik edecek ve geliştirecek şekilde özenle seçilmiştir. Öğrenciler dönem boyunca insan olmanın anlamını ve doğasını, insan-evren ilişkisini, farklı alanlardan yazar ve sanatçıların yaşamdaki fiziksel, psikolojik ve duygusal acıyı nasıl deneyimlediklerini ve temsil ettiklerini sorgulama fırsatı bulacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Tıp ve beşeri bilimleri konu alan kısa hikayeler, portreler, romanlar ve filmler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İzlencesinin tanıtılması | - |
2) | Asklepios- Yunan Mitolojisinde Tıp ve Sağlık Tanrısı Hipokrat'ın Hikayesi | Asklepios ve Hipokrat ile ilgili metinler |
3) | Hippocrates ve Galen : Humoral Patoloji Teorisi | Hippocrates ve Galen : Humoral Patoloji Teorisi ile ilgili metinler |
4) | Portreler: Albrecht Dürer Melankoli I Honoré Daumier’s Bloodletting from the Foot | Portraits: Albrecht Dürer’s Melencolia I Honoré Daumier’s Bloodletting from the Foot |
5) | Uyku ve Rüyalar: E.T.A Hoffmann Sandman isimli kısa hikayesi | Sleep and Dreams: The SandMan by ET.A Hoffmann |
6) | Film: Guguk Kuşu (1975) | Film: Guguk Kuşu (1975) |
7) | Dorian Grey'in Portresi - Oscar Wilde | Dorian Grey'in Portresi - Oscar Wilde |
8) | Ara Sınavlar | - |
9) | Portreler: Yard with Lunatics - Francisco de Goya Kulağı Sargılı Otoportre - Vincent van Gogh Çığlık - Edvard Munch | Portreler: Yard with Lunatics - Francisco de Goya Kulağı Sargılı Otoportre - Vincent van Gogh Çığlık - Edvard Munch |
10) | Henry Ford Hospital (1932) Frida Kahlo The Broken Column (1944) Frida Kahlo Andromache Mourning Hector by Jacques-Louis David (1783) | Henry Ford Hospital (1932) Frida Kahlo The Broken Column (1944) Frida Kahlo Andromache Mourning Hector by Jacques-Louis David (1783) |
11) | Soğukkanlılıkla - Truman Capote | Soğukkanlılıkla - Truman Capote |
12) | Sırça Fanus- Sylvia Plath | Sırça Fanus- Sylvia Plath |
13) | Sırça Fanus- Sylvia Plath | Sırça Fanus- Sylvia Plath |
14) | Angels in America - Tony Kushner | Angels in America by Tony Kushner |
15) | Angels in America by Tony Kushner | Angels in America by Tony Kushner |
16) | Dönem Sonu- Genel Dğerlendirme | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Stories of Asclepius and Hippocrates. The SandMan by ET.A Hoffmann In Cold Blood by Truman Capote The Bell Jar by Sylvia Plath The Picture of Dorian Gray by Oscar Wilde Angels in America by Tony Kushner Various Portrait of: Albrecht Dürer - Honoré Daumier’s Vincent van Gogh - Francisco de Goya Edvard - Munch Frida Kahlo |
Diğer Kaynaklar: | Stories of Asclepius and Hippocrates. The SandMan by ET.A Hoffmann In Cold Blood by Truman Capote The Bell Jar by Sylvia Plath The Picture of Dorian Gray by Oscar Wilde Angels in America by Tony Kushner Various Portrait of: Albrecht Dürer - Honoré Daumier’s Vincent van Gogh - Francisco de Goya Edvard - Munch Frida Kahlo |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||||||
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | ||||||||||||||
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | ||||||||||||||
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | ||||||||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | ||||||||||||||
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | ||||||||||||||
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | |
2) | Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | |
3) | Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | |
4) | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | |
5) | Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | |
6) | Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
7) | İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | |
10) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
11) | Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |
12) | Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | |
13) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | |
14) | Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | |
15) | Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 70 |