| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Introduction |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
| 2) |
What is SCIENCE? |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
| 3) |
Hypothesis and Evidence |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
| 4) |
Hypothetico-Deductive Method (QUIZ 1) |
Philosophy of Natural Science (Englewood Cliffs: Prentice Hall, 1966), pp. 1-32. |
| 5) |
Deduction and Induction |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
| 6) |
Deductive and Inductive Reasoning |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
| 7) |
Inductivism (QUIZ 2) |
A. F. Chalmers, “Inductivism: Science as Knowledge Derived from the Facts of Experience” |
| 8) |
MIDTERM EXAM |
|
| 9) |
Problem of Induction |
“The Problem of Induction” in What is this thing called Science?” 2nd ed. University of Queensland Press, Open University Press, 1982, pp. 1-21. |
| 10) |
The Problem of Demarcation and Falsificationism (QUIZ 3) |
K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59. |
| 11) |
The Problem of Demarcation and Falsificationism |
K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59. |
| 12) |
Scientific Revolutions (QUIZ 4) |
T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009. |
| 13) |
Scientific Revolutions |
T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009. |
| 14) |
Inference to the best explanation (QUIZ 5) |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
| 15) |
FINAL EXAM |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
|
| 2) |
Explain the basic structure, development and normal functioning of the human body at the level of molecules, cells, tissues, organs and systems. |
|
| 3) |
Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. |
|
| 4) |
Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. |
|
| 5) |
Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
| 6) |
Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. |
|
| 7) |
Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. |
|
| 8) |
Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. |
|
| 9) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. |
|
| 10) |
Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
| 11) |
esleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. |
|
| 12) |
Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
| 13) |
Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. |
|
| 14) |
Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. |
|
| 15) |
Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
|