ERGOTERAPİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 1214002021 | ||||||||||
Ders İsmi: | Ergoterapide Bilgisayar Destekli Tasarım | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yardımcı ve adaptif cihazların malzeme bilimi açısından incelenmesi, bunların bilgisayar destekli tasarım sürecindeki aşamaların teorik altyapısının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği: | Ergoterapide tasarım teknikleri, teknik tasarımın temelleri, kavramsal tasarım, ürün yaşam döngüsü, ürün fikri üretme ve ürün planlama basamakları, tasarımda bilgisayar desteği, örnek adaptif gereçler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ergoterapide Tasarım Tekniklerine Giriş | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
2) | Teknik Tasarım Temelleri | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
3) | Kavramsal Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
4) | Ürün Yaşam Döngüsü | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
4) | Ürün Yaşam Döngüsü | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
5) | Ürün Planlama ve Ürün Fikirleri Bulma | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
6) | Standartları Tasarımda Kullanma | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
7) | Bilgisayar Destekli Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
8) | Ara sınav | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
9) | Bilgisayar Destekli Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
10) | Örnek Adaptif Gereç Tasarımı | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
11) | Tıbbi Cihaz Standartları | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
12) | Tasarımda 3 Boyutlu Yazıcıların Kullanımı | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
13) | Adaptif Gereç Tasarımının Üretimi | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
14) | Erişilebilirlik Açısından Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
15) | Ürünlerin Tasarım ve Uygulama Açısından Değerlendirilmesi | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
16) | Final | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. | |||||||||
2) Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. | |||||||||
3) Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular. | |||||||||
4) Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. | |||||||||
5) Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder. | |||||||||
6) Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular. | |||||||||
7) Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır. | |||||||||
8) Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir. | |||||||||
9) Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular. | |||||||||
10) Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel tıp bilimi ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları bilir ve sağlığın sürdürülmesinde ve geliştirilmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. | |
2) | Birey ve toplum temelli müdahaleler için, ergoterapiye özgü teori ve modellerin kuramsal temelini ve uygun referans çerçeveleri kapsamında, sistematik ve güvenli değerlendirme ve tedavi yöntemlerini tanımlar. | 5 |
3) | Bireyin günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığını arttırmak için farklı performans alanlarındaki rolleri, okupasyonları, görevleri, rutinleri ve ihtiyaçlarına yönelik uygun tedavi yöntemlerini uygular. | 5 |
4) | Bireyin okupasyonel katılımı ve topluma entegrasyonunu etkileyen faktörleri biyopsikososyal model çerçevesinde analiz ederek kişi merkezli müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. | 5 |
5) | Ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek etik çerçevede mesleki ve akademik faaliyetlerini bağımsız olarak planlar, yürütür ve çıktıları dokümante eder. | |
6) | Ergoterapiye yönelik hizmetlerde mesleki sorumluluklarını bilir, etik prensipleri ve kalite standartlarını gözeterek uygular. | |
7) | Güvenilir ve geçerli bilgiye ulaşmada eleştirel ve kritik düşünme becerisini etkin bir şekilde kullanır ve paydaşlarına aktarır. | |
8) | Farklı kültür ve topluluklardaki kişi ve kurumlarla ulusal ve uluslararası düzeyde terapötik iletişim kurar. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda ekip üyesi ve liderlik rollerini üstlenir. | |
9) | Okupasyonel performansın ve iyilik halinin korunması ve geliştirilmesinde bireyin ve toplumun değerlerini, kültürlerini, inançlarını gözeterek mesleki bilgi ve becerisini etik prensipler çerçevesinde uygular. | 5 |
10) | Meslek yasasını, mesleki hak ve sorumluluklarını bilir. Ergoterapi biliminin geliştirilmesine katkı sağlar ve meslektaşlarına rol model olur. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |